סוף עצוב: אמש (שבת) נקבע בבית החולים "סורוקה" מותו של הילד בן הארבע שנחנק ביום חמישי האחרון מבליעת עינב בסופרמרקט בבאר-שבע.
2 צפייה בגלריה
בית חולים סורוקה
בית חולים סורוקה
בית חולים סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)
במשך יותר מיממה נאבקו הצוותים הרפואיים ב"סורוקה" על חייו של הילד, כשהוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה ולא יציב ואף הצליחו להשיב לו את הדופק ולחלץ מקנה הנשימה שלו את הענב שבלע, אך אתמול, כאמור, הוא נפטר.
מטבע הדברים, בני המשפחה המומים וכואבים מהאסון הגדול.
האירוע התרחש ביום חמישי האחרון, סמוך לשעה 19:40, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב הנגב על הילד בן הארבע שנחנק בסופרמרקט כתוצאה מבליעת עינב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לילד טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה" כשהוא במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה.
"כאשר נכנסנו לסופרמרקט", סיפרה פראמדיקית מד"א ,נג'ם זייד, "ראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשמבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. סיפרו לנו שהואכל ענב והחל להשתנק. מיד התחלנו בטיפול רפואי מתקדם וביצענו פעולות החייאה שכללו מתן תרופות והנשמה ופיניו אותו לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

2 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
הילד פונה במצב אנוש
(צילום: Shutterstock)

שלומי עמר, חובש באיחוד הצלה, סיפר כי "תוך כדי הקניות במקום נשמעו זעקות לעזרה מבני משפחתו של הילד שזיהו כי הילד נחנק כשאכל ענבים. נגשתי מיד לזירה עם חובש נוסף, שגם שהה איתי במרכול והתחלנו בביצוע פעולות להצלת חייו. לאחר מכן הוא פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים "סורוקה" במצב אנוש".
ביום שישי נמסר מבית החולים "סורוקה", כי מצבו של הילד שפונה למחלקה לרפוא דחופה ילדים לאחר שנחנק מבליעת ענב הוסיף להיות קשה ולא יציב וכי הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לאחר שהורדם והונשם.
לדברי ד"ר רן חזן, רופא במחלקה לרפואה דחופה ילדים, "עם הגעתו של הילד המשכנו בפעולות החייאה והוצאנו את הענב מקנה הנשימה. פעולות ההחייאה נמשכו עד לחזרת הדופק".

קראו גם:

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, קיפחו את חייהם 20 ילדים מאז שנת 2018 כתוצאה מחנק ממזון, רובם המכריע (90 אחוז) מתחת לגיל ארבע. מנכ"לית "בטרם", אורלי סילבינגר, ציינה, כי "הרגלי אכילה בטוחה קריטיים לילדים צעירים בכל מקום בו הם אוכלים וכפי שראינו היום, גם במהלך קניות בסופר. אני קוראת להורים – אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. מאכלים עגולים כמו ענבים, עגבניות שרי ונקניקיות חותכים לאורך לפני הגשתם ומרחיקים אותם מהישג ידם של ילדים כשהם שלמים".