בכל שנה מבצעות רשויות מקומיות מעט לפני חג סוכות גזם בעצי הדקל על מנת שענפי העץ ישמשו לסכך להקמת סוכה כשרה.
1 צפייה בגלריה
עצי דקל בבאר שבע
עצי דקל בבאר שבע
עצי דקל בבאר שבע
(צילום: עו"ד משה אבני)
אלא שהשנה, בעשרות עצי דקל ברחבי באר־שבע, בוצע גזם עוד לפני הבשלת התמרים. המהלך מעורר זעם וביקורת כלפי העירייה בעיקר בקרב גורמים דתיים וחרדים, מה גם שמדובר בשנת שמיטה בה קיים איסור על גיזום בעץ (זמירה).
העצים בהם בוצע קיצוץ הגזם נמצאים בין היתר בדרך חברון, בשדרות רוטשילד ובשדרות אורי צבי גרינברג. "הלב דואב ונחמץ לראות גיזום עצי דקל מפוארים בתפארתם ולפני הבשלת הפרי", כותב עו"ד משה אבני, בפנייתו לראש העירייה, רוביק דנילוביץ'.
עו"ד אבני מביע תמיהה מי קיבל את ההחלטה המוזרה של השחתת עצי דקל, באקט שמשול בעיניו, "לגרום להפלת וולד אישה בחודש השמיני להריונה".
עו"ד אבני מוסיף וכותב בפנייתו: "יש במעשה מכוער זה כדי לפגוע ברגשות הציבור, ובמיוחד בציבור שומר המסורת. הטיעון לשם 'מניעת לכלוך' יש בו כדי לזלזל באינטליגנציה של הציבור".
עו"ד אבני מוסיף וקורא לעירייה להפסיק את השחתת העצים לאלתר. בימים האחרונים פנו לעו"ד אבני ול"ידיעות הנגב" תושבים שתהו מדוע העירייה ביצעה גזם והותירה עצים רבים עם ענפים בודדים, וכל זאת שבועות מספר לפני חג הסוכות.
קראו גם:
"אני מתפלא על העירייה שלא גילתה רגישות לדבר כל כך חשוב", אמר אברך מאחת הישיבות בעיר. "מדוע לא התייעצו עם גורמים דתיים לפני שעשו את זה? לעצי הדקל סממנים הקשורים למצוות החג, ולא ברור לנו מי קיבל את ההחלטה ואם העירייה מודעת לנושא הזה".
מעיריית באר־שבע נמסר בתגובה: "גיזום עצי הדקל בצירים הראשיים בלבד ברחבי העיר באר־שבע, מתבצע כיום מטעמי בטיחות. בעבר גזמה העירייה בצירים הראשיים בסמוך לחג הסוכות, דבר אשר גרם למפגע בטיחותי ותנועתי חמור, זאת כתוצאה מעצירת רכבים באמצע הכביש ולגרימת עומסי תנועה כבדים וסיכון חייהם של רבים. לפני חג הסוכות תפרסם העירייה רשימת מקומות שבהם ניתן יהיה לקבל סכך וכל זאת לרווחת התושבים".