שוב הפסקות חשמל ארוכות בערד: גם השבוע נאלצו תושבים בעיר להתנהל בבתיהם לאור נרות בשל הפסקות חשמל חוזרות ונשנות.
2 צפייה בגלריה
עמוד חשמל בכניסה לערד
עמוד חשמל בכניסה לערד
עמוד חשמל בכניסה לערד
( צילום: הרצל יוסף)
מדובר באירוע שכיח בשנים האחרונות שמגביר את תחושת הייאוש ומעלה את מפלס העצבים בעיקר בשל אי הוודאות מתי יחזור לפעול זרם החשמל באופן תקין ורצוף ללא ניתוקים וללא הפסקות.
"זה הפך לבלתי נסבל", מספר תושב מרחוב אלעזר בן יאיר, "אתה יושב מול המחשב בבית, מדפיס עבודות ומיד הפסקת חשמל. אתה ממתין מספר דקות, כשחוזר החשמל לוקח זמן עד שהכל שב לקדמותו, והופה, שוב הפסקת חשמל, זה מצב לא נורמלי".
תלמידים שלומדים קורסים בזום סיפרו כי לא פעם במהלך השיעור זרם החשמל נותק והשיעור הופסק לדקות ארוכות. "זה ממש לא נעים", מספר תלמיד מערד, "ברגע שחוזר זרם החשמל, אנחנו לא חוזרים לשגרה, בעצם הכל משתבש, אני מקווה שיהיה לזה סוף כי כולם סובלים מזה".
תושבת העיר שבתה מטופלת בהורמון גדילה סיפרה כי הפסקות החשמל עלולות להביא לכך שההורמון, הנשמר במקרר, יהיה לא שמיש בגלל הימצאות בתנאים שאינם אופטימליים עבורו. "התרופה חייבת להישמר בקירור כל הזמן", היא אומרת.
"אם אנחנו נמצאים בבית ויש הפסקת חשמל אז עוד אפשר להסתדר עם צידנית, אבל אם אנחנו מחוץ לבית, אנחנו כבר בבעיה, וההורמון עשוי להתקלקל. זאת תרופה יקרה מאוד וכל הפסקת חשמל מכניסה אותנו לבעיה".
קראו עוד>>>
ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו, שגם הוא נאלץ השבוע להתנהל עם בני משפחתו לאור נרות בשל הפסקת חשמל, מאס במצב והביע את תחושותיו לנוכח ריבוי הפסקות זרם החשמל בעירו. "הפסקות החשמל מטרידות, מעצבנות ופוגעות באיכות החיים של כולנו".
2 צפייה בגלריה
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
(צילום: חיים הורנשטיין)
בן חמו התייחס להשקעות של מיליוני שקלים בשדרוג רשת החשמל העירונית ועבודות שצפויות להימשך עד שנת 2024. "לדעתי, אין פתרון קסם ושדרוג התשתית ייקח זמן", אמר בן חמו.
בינתיים תושבים מערד וסביבותיה שוקלים להגיש תביעה ייצוגית נגד חברת החשמל, בגין טענות לנזקים במכשירים חשמליים כתוצאה מהפסקות חשמל וניתוקים.
אחרים הציעו להציב גנרטורים בשכונות שבהן הפסקות החשמל מתרחשות באופן תדיר, וגורמות להפסקת פעילות של מקררים, מזגנים, מכונות כביסה ומוצרי חשמל אחרים. "אני מקווה שתושבים הבינו שהם חייבים פה מגני ברקים, כי מכשירי חשמל יכולים פשוט להתקלקל בהפסקות חשמל כאלה והם צריכים הגנה", אומר תושב העיר.

מחכים לביצוע

מחברת החשמל נמסר בתגובה לפניית "ידיעות הנגב" ו"מיינט באר שבע": "נבהיר, כי לא מדובר בניתוקי חשמל יזומים כלל וכלל. אתמול (יום שני - י.ל) היו שתי תקלות מורכבות ברשתות מתח גבוה שמזינות חלקים מהעיר. עם קבלת הידיעה על התקלות, צוותי חברת החשמל הגיעו מיידית לשטח ותיקנו אותן.
"לדאבוננו, היה זה אירוע מורכב שלקח זמן עד שניתן היה להחזיר את אספקת החשמל כסדרה. חברת החשמל מתנצלת על אי הנוחות ועושה כל ביכולתה על מנת לספק חשמל אמין, זמין ואיכותי לתושבים".
בחברת החשמל גם התייחסו לתוכניות לפיתוח התשתיות בערד: "לחברת החשמל יש תוכנית לפיתוח המערכת, שהוצגה בפני ראשי הרשות המקומית, כולל מועדים לביצוע. חברת החשמל תמשיך להשקיע בעיר ערד ובמרחב כדי לשפר בכל עת, את איכות השירות הטכני ובכלל. במקביל, נקבעה ישיבה של הנהלת חברת החשמל עם ראש העירייה, בהמשך לפנייה של שרת האנרגיה בעניין".
לעדכונים: חדשות באר שבע