טופס אישור אכלוס מבנה (טופס 4) הוא אישור רשמי לשימוש במבנה. ואולם, לא פעם קבלנים, יזמים ואנשי עסקים מתלוננים על דרך החתחתים שהם נאלצים לעבור עד שהם מקבלים את הטופס המיוחל.
חבר האופוזיציה בעיריית באר־שבע, משה ינאי, העלה באחרונה הצעה לסדר בנושא טופס 4 וביקש להקל על יזמים ובעלי עסקים. "בלי טופס 4 חברת החשמל לא מחברת אותך, בלי טופס 4 אין לך רשיון עסק", אמר ינאי, "כל בעל עסק בהיותו מקבל מבנה חדש, או מבנה שהוא שיפץ או הקים בדרך זו או אחרת, צריך לעבור את שבעת מדורי הגיהינום בשביל להחתים טופס 4". ינאי דרש בהצעה שלו לקצר ולייעל את תהליך קבלת טופס 4.
1 צפייה בגלריה
בית בתהליך בנייה. התהליכים יקוצרו?
בית בתהליך בנייה. התהליכים יקוצרו?
בית בתהליך בנייה. התהליכים יקוצרו?
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
זה לא סוד שתושבים בנגב שבנו את ביתם בשנים האחרונות נתקלו בקשיים רבים עד להשגת טופס 4 מיוחל. ברוב המקרים מדובר בדרישות בטיחותיות שאי אפשר להתפשר עליהן, אולם רבים מספרים כי עד שקיבלו את טופס האיכלוס, הם עברו לא מעט קשיים.
"הגשתי את כל מה שהיה צריך לעירייה", מספר משה שבנה את ביתו בבאר־שבע. "ואחרי שהגיעו אליי לבדיקה, מצאו כמה ליקויים באמת שוליים. אני מדבר על חריגות של ס"מ בודדים בגובה הגדר או על בדיקה של הממ"ד שהיתה חסרה עליה חתימה. אם היה מדובר בדברים בטיחותיים, אפשר להבין, אבל לפעמים יש טעויות אנוש קטנות ואפשר לפתור אותן מבלי לגרור אדם שגם ככה מותש מתהליך הבנייה לפרוצדורה נוספת שתתיש אותו".
ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', וסגנו טל אל על, התייחסו בדיון לסוגיה. "אני חושב שההצעה לסדר הזו היא מאוד חשובה", אמר ראש העירייה אבל הדגיש, "זה צריך לעמוד מול חוקי המדינה".
דנילוביץ' ציין עוד בדיון שהוא ינחה את הגורמים הרלוונטיים בעירייה לבדוק כיצד אפשר לזרז תהליכים ולהקל על מבקשי טופס 4. "על מנת שאנשים יוכלו לפתח את העסקים שלהם, לבנות את הבתים שלהם, לעשות את הכל על מנת שהעיר תרוויח והתושבים ירוויחו. מדובר באנשים טובים שמביעים אמון בעיר והחליטו לשים את מיטב כספם, מיליוני שקלים, פה אצלנו". דנילוביץ' הדגיש עוד כי "כשהתושבים יהיו מרוצים, גם אנחנו מרוצים, זה לא אחד נגד השני, אנחנו אחד עם השני".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב