הלם וכאב פקדו את חברי קהילת יוצאי תוניסיה בבאר שבע, בעקבות הפיגוע החמור שהתרחש אתמול (שלישי) ליד בית הכנסת אלגריבה באי ג'רבה. באירוע נרצחו אביאל חדד מבאר שבע ובן דודו בן חדד מצרפת.
1 צפייה בגלריה
אביאל חדד ז"ל
אביאל חדד ז"ל
אביאל חדד ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
אביאל חדד עלה לארץ יחד עם אביו לפני שלוש שנים, והשניים התגוררו בבאר שבע, שם פתח חנות תכשיטי זהב בשוק העירוני.
השנה, החליט אביאל לחזור לתוניסיה שם תכנן להתחתן ואז לחזור ארצה, אולם לא הצליח להגשים את חלומו. הוא נרצח בפיגוע בבית הכנסת, לשם הגיעו יהודים להתפלל לרגל ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי.
איש ביטחון תוניסאי שעבד במקום, היה זה שביצע את הפיגוע. הוא הספיק לרצוח בנוסף לשני בני הדודים, שהיו באותו רגע בחנייה, גם שלושה אנשי ביטחון לפני שנורה למוות.

קראו גם:

סגן ראש עיריית באר שבע גדי מזוז, שנמנה עם ידידי משפחתו של אביעד, סיפר ל"מיינט באר שבע והנגב": "בחג הפסח נפגשנו איתו והיה מרגש, מדובר באדם עדין וירא שמיים, מאוד רגיש, חיפש כל הזמן איך לעזור לאחיו ואביו, אימו נפטרה חפני מספר שנים. שמענו הלילה את הבשורה המרה ומתקשים לעכל את הטרגדיה. יהי זכרם ברוך".
אין זה פיגוע הטרור הראשון בבית הכנסת אלגריבה, ב-11 באפריל 2002 התפוצצה משאית תופת בחזית בית הכנסת, ו-21 בני אדם נרצחו. פיגוע נרצחו שלושה מקומיים, 14 תיירים מגרמניה ושני תיירים מצרפת, ויותר מ-30 איש נפצעו. בפברואר 2009 נידון אזרח גרמני ממוצא פולני, מישל גנסארסקי, ל-18 שנות מאסר בגין מעורבותו בפיגוע.