לילה לא שקט עבר על באר שבע ויישובי הסביבה, לאחר ההפגנות הסוערות בעקבות פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט. ההפגנות והמחאות יימשכו היום, כששיאם המונים נוסעים לכנסת להקים עיר אוהלים.
2 צפייה בגלריה
עידו אטיאס
עידו אטיאס
עידו אטיאס
(צילום: פרטי)
"שבועות ארוכים אנחנו מזהירים על סכנה מדיקטטורה", אומר עידו אטיאס, ממובילי המחאה בבאר-שבע שלוקח חלק במחאה מראשית.
אטיאס, בן 28, הוא יועץ כלכלי שמתגורר בבאר-שבע ומאוד מודאג מהמצב. בשיחה עם מיינט באר שבע והנגב הוא מספר: "ראינו איך זה הולך להיראות, ששר ביטחון בסך הכל נתן את חוות דעתו הביטחונית, וזה לא מצא חן בעיני ראש הממשלה ופשוט הדיח אותו מתפקידו, וזאת בתקופה מתוחה כשהחברה גם כך משוסעת, פשוט הבנו שביבי מוכן לסכן את ביטחון המדינה של כולנו כדי לדאוג לעצמו ולקדם את ההפיכה".

המחאה בבאר שבע
(צילום: מחאת הסטודנטים)

עידו אטיאס, כמו אלפי המפגינים, חש שלא הותירו בידיהם ברירה אלא לצד לרחובות: "אני מרגיש שגררו אותנו להסלים אז אין בעיה אנחנו נסלים", הוא אומר. "אנחנו לא מתכוונים לוותר ולא לחיות בדיקטטורה. אני רואה יוזמות מתעוררות באילת, בעוטף, בקריית גת וכמובן בבאר-שבע, השיא עלייה המונית לכנסת להקמת עיר אוהלים, לא ניתן לשגרה של הכנסת להמשיך בנעימים כשהמדינה שלנו בדרך לתהום".

2 צפייה בגלריה
המחאה בבאר שבע הלילה
המחאה בבאר שבע הלילה
המחאה בבאר שבע הלילה
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

באופן אישי אומר עידו אטיאס: "אתמול ( יום א') זה היכה בי בעיצומה של ההפגנה, כשקיבלנו דיווחים שהולכים לחוקק את חוקי דרעי, שדיקטטורה זה דבר שקורה מהר מאוד. אנחנו דוהרים לשם, מפחיד ומדאיג. אנחנו אוהבים את המדינה שלנו ואנחנו רוצים אותה דמוקרטית ויהודית. יחד עם הפחד הגדול יש גם הרבה תקוות ונחישות לראות התעוררות אזרחית ספונטנית לחלוטין".