עומסי התנועה בכביש 60, בקטע שבין מיתר ועומר לכיוון באר־שבע, הם מציאות עמה מתמודדים מדי יום אלפי נהגים העושים את דרכם בקטע הכביש הזה. בשנה האחרונה התבצעו בו עבודות לפתיחת נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית, מה שהיה אמור להפחית את עומסי התנועה.

1 צפייה בגלריה
הנת"צ בכביש 60 עומד ריק והנהגים תקועים בפקקים
הנת"צ בכביש 60 עומד ריק והנהגים תקועים בפקקים
הנת"צ בכביש 60 עומד ריק והנהגים תקועים בפקקים
(צילום: פרטי)

למרות שנהגים באזור התריעו כי נתיב לתחבורה ציבורית על כביש 60 לא באמת יסייע להתמודד עם העומסים על הכביש בשעות הבוקר, הנתיב נפתח באחרונה לתנועה, ואכן נראה כי הוא ריק כמעט לחלוטין בשעות העומס בשעה שהפקק הרגיל בין הכניסה הצפונית לעומר לכניסה המרכזית של היישוב מוסיף להיות ארוך ומייגע.
"הנתיב לתחבורה ציבורית", מספר תושב מיתר, העושה מדי יום את דרכו לעבודתו בבאר־שבע, "אמנם נפתח לאחרונה לכיוון באר־שבע, אלא שהוא ריק לחלוטין בשעות העומס ומצד שני הפקקים ועומסי התנועה בנתיבים הרגילים שאינם מיועדים לתחבורה ציבורית נמשכים כרגיל. שום דבר לא השתנה. לנתיב הזה שמיועד רק לתחבורה ציבורית אין כל הצדקה. מדוע לפחות לא הופכים את הנתיב הזה לנתיב תנועה בו רשאים לנסוע רק כלי רכב, בהם יש שלושה נוסעים, כפי שזה נהוג במרכז הארץ, וזאת כדי להפחית את עומסי התנועה בכביש? למה אנחנו צריכים להיות מופלים לרעה בהשוואה למשתמשי הכבישים במרכז הארץ?".
כביש 60, בקטע שבין הכניסה הצפונית ליישוב עומר לצומת חטיבת הנגב בכניסה לבאר־שבע, נחשב לאחד הכבישים העמוסים ביותר באזור הנגב. בשעות השיא בבוקר ולפנות ערב נרשמים בקטע הכביש הזה עומסי תנועה כבדים וטורי מכוניות לאורך מספר קילומטרים עד לכיוון אום בטין.
קראו גם:
"מלכתחילה היה ברור שהנתיב הזה יהיה בדיחה", מלין תושב טנא עומרים. "הרי אחת הבעיות בכל אזור הנגב המזרחי היא היעדר תחבורה ציבורית בתדירות מספקת. זה משהו שהתושבים באזור מתמודדים איתו שנים ארוכות, אז את מי בדיוק הנתיב הזה אמור לשרת? אני די בטוח שמי שקיבל את ההחלטות להרחבת הכביש הוא לא תושב האזור. זה כביש שהיה חייב שדרוג, אבל לא מדובר בציר עליו נוסעים עשרות אוטובוסים בשעה או מוניות שירות. בינתיים הנהגים עומדים בפקק ורואים איך הנתיב החדש והמבריק לידם ריק".
מחברת "נתיבי ישראל", שביצעה את העבודות בכביש, נמסר בתגובה: "הנת"צ המדובר הינו באורך של כשני ק"מ כחלק מפרויקט שנמצא בביצוע שכולל הקמת נת"צ לאורך 7 ק"מ מבאר־שבע ועד אום בטין, שם יוקם מחלף קריית המודיעין. בכל נושא הסדרי תחבורה ציבורית, החברה כפופה להנחיות משרד התחבורה".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, הנחתה את מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרדה לבחון מחדש את סוגיית נתיבי התחבורה הציבורית (נת"צים) הבינעירוניים במטרה לייעל את הנסיעה בכבישים ולצמצם את עומסי התנועה. לדברי השרה, הבחינה מחדש של הנת"צים נועדה לנהל את התנועה באופן יעיל ומיטבי בשעות העומס ולמנוע מצב שבו ייסעו מספר מועט של כלי רכב ציבוריים בנת"צ ובשאר הנתיבים כלי הרכב הפרטיים יעמדו בפקקים".
בתוך כך ציינה ביום שני השבוע שרת התחבורה הנכנסת, מירי רגב, במהלך טקס חילופי שרים במשרד התחבורה, כי "המציאות הזו, שישראלים תקועים בפקקים והנת"צ ריק, היא בלתי אפשרית וכבר הנחיתי לבחון מחדש את סוגיית הנת"צים ולנהל אותם בצורה יעילה ומיטבית מול שעות העומס על הכבישים".