מזעזע: אדם שמוכר לשירותי הרווחה בבאר-שבע נמצא בתוך מכולה מחטט באשפה כל זאת לעיני עוברים ושבים בעיר העתיקה.

1 צפייה בגלריה
אדם בתוך מכולת אשפה בבאר שבע
אדם בתוך מכולת אשפה בבאר שבע
אדם בתוך מכולת אשפה בבאר שבע
(צילום: רפאל כהן)

את האירוע המזעזע גילה הפעיל החברתי, רפאל כהן, שתיעד את המקרה והעלה סרטון לרשתות החברתיות במטרה לעורר את הגורמים הרלוונטיים למצוקות של אנשים.
"כשיצאתי ממכון השטיפה של המכוניות", מספר כהן, "שמעתי רעש של שקיות מהמכולה והבנתי שהצליל של השקיות זה לא צליל של חתולים, זה צליל שהוא יותר מאסיבי, ואז הרמתי את העיניים ופשוט חשכו עיני, ראיתי אדם יושב ישיבה מזרחית בתוך מכולה, יושב בנינוחות, שזה פשוט הוציא אותי מדעת. 'מה אתה עושה כאן?' שאלתי אותו, והוא השיב: 'אני מחפש בשקיות בקבוקים'".
האירוע שתועד בבאר שבע

כהן ממשיך ומספר: "הבנתי שהוא לא דר רחוב ויש לו יחידת דיור, אבל עדיין, התשובות של הדמגוגיה הזולה של שירותי הרווחה, כי הבנאדם לא רוצה עזרה, נו, אז עכשיו עומד בנאדם בקומה השמינית ורוצה להתאבד, אז תגידו לו 'בוא נעזור לך' והוא לא רוצה עזרה, אז תעזבו אותו למותו?".
קראו גם:
רפאל כהן מכיר את המצוקות בעיקר לאחרונה בעקבות עליית יוקר המחיה: "לא אתפלא אם בקרוב יתחיל להיות כאן כאוס, ונדליזם, וביזה של בתי עסקים, וגניבה של מזון מסופרמרקטים כי המצב הכלכלי איום ונורא".
תגובת עיריית באר שבע: הנ"ל ומשפחתו מוכרים לשירותי הרווחה. הוא איננו מחוסר דיור. הוא מתגורר בדירה ששכרו לו הוריו, שמודעים למצבו. היו אין ספור ניסיונות של אגף הרווחה לשקמו, בהם סל שיקום ומסגרת מתאימה, אך ללא הצלחה או שיתוף פעולה מצידו. מצנעת הפרט לא ניתן להרחיב על מצבו.
אנחנו יודעים שכל מי שמפרסם ומשתף את הסרטון רוצה לסייע לו ולעורר את המודעות, ואנו מודים על המעורבות והאפתיות, אבל חשוב לשמור גם על כבודו וצנעת הפרט שלו ושל משפחתו.