הודעת פיקוד העורף בחצות בדבר הסרת המגבלות על הפעילויות החינוכיות יצרה בלבול בקרב הורים רבים והשאלה נותרה פתוחה האם היום (ב') יתקיימו פעילויות, בהן הקייטנות? מסתבר שתלוי באיזה עיר או ישוב מדובר.
2 צפייה בגלריה
ילדות בקייטנה
ילדות בקייטנה
ילדות בקייטנה
(צילום: shutterstock)

במינהל החינוך בבאר שבע עדכנו בתחילה כי "בשל השעה שבה עודכנה מדיניות ההתגוננות, צוותי ההוראה ומערכת החינוך אינם ערוכים בשעה זו לפתוח את מוסדות החינוך ולפיכך המערכות יישארו סגורות גם ביום שני".
בעקבות כעס רב של הורים, עדכנו בעירייה לקראת השעה 9 בבוקר: "לאחר מאמצים של השעות האחרונות,אותם הוביל ראש העיר רוביק דנילוביץ', העירייה פועלת להחזרת הפעילות במרבית מעונות היום בהפעלת חברת "כיוונים" - החל מהשעה 10:00 (עולם הילד, פאיירברג, יהושוע יבין, פלח 5 (בוגרים ופעוטות), כלניות, אביגדור המאירי, דליות, סיגליות, רמות רשל). בנוסף, העירייה פועלת להחזרת חלק ממסגרות הקייטנות של החופש הגדול, החל מהיום בשעה 10:30".

2 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
מתנצלים. רוביק דנילוביץ'
(צילום: הרצל יוסף)

בעירייה הוסיפו כי "העירייה והעומד בראשה מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה עקב ההודעה המאוחרת של פיקוד העורף. יחד עם זאת עיריית באר שבע,לוקחת אחריות ועושה כמיטב יכולתה לצמצם את הפגיעה ולהחזיר כמה שיותר מסגרות שניתן לפעילות".

ההורים כעסו


קודם להודעת התיקון, זעמו הורים בבאר-שבע על ההחלטה. דורית, אמא לשני ילדים בקייטנות, סיפרה: "אין לי סידור לילדים, אני ובעלי עובדים וזה מאוד מקשה עלינו, לפחות שיתחשבו בהורים ויפתחו את הקייטנות היום, הרי אין שום מגבלה".
רותי, אמא לילד בקייטנה בשכונת רמות, סיפרה כי בנה אמור להיות בקייטנה עד השעה 16:30 וגם אם יתחילו היום שעה או שעתיים יותר מאוחר זה יעזור לה: "ישנן קייטנות שפועלות עד השעה 13:30 אז כאן באמת אין טעם לשלוח את הילד, אבל קייטנה ליום ארוך היא פתרון להורים. אם החליטו להסיר את המגבלות אתמול אז למה לא נערכים בהתאם?".
זו תמונת המצב נכון לעכשיו בישובי הנגב:
במועצה האזורית מרחבים עדכנו את ההורים: "לאחר מאמצים רבים לפתיחת המסגרות החינוכיות, אנו מעדכנים כי המסגרות היום ייפתחו. מעונות היום ייפתחו בשעה 9:30, בתי הספר והגנים, כולל הגן לחנ״מ באשל הנשיא (במסגרת ניצנים)- ייפתחו בשעה 10. . הסעות יצאו בשעה 09:30 מהתחנות הרגילות. כיוון שאין הזנה- יש לדאוג לארוחת בוקר וצהריים- כריכים ושתיה, ללא חימום, בגני הילדים. בית ספר רוטמן- לא ייפתח היום וייפתח החל ממחר".
במיתר עדכנו את ההורים: "בודקים את כלל האפשרויות העומדות לרשותינו".
ראש עיריית דימונה, בני ביטון, שיתף הבוקר כי "על פי הנחיית פיקוד העורף וחדר המצב בדימונה, הוחלט להפעיל את הקייטנות הבוקר החל מהשעה 09:00. אנו נעשה מאמצים כבירים להניע את המערכת לקראת קליטתם של התלמידים בבתי הספר ובגני הילדים החל מהשעה 9 בבוקר".
בערד ייפתחו כל מסגרות החינוך בשעה 9 בבוקר על מנת לאפשר למורים ולסייעות, כך לדברי ראש העיר, יאיר מעיין, להיערך לפתיחת מסגרות החינוך.
מהמועצה האזורית רמת הנגב נמסר: "כפי שניתן להבין, מאתגר להפעיל בהתראה ככ קצרה את המסגרות, ואנחנו עושים מאמץ גדול להחזיר את המסגרות לפעילות בהקדם. קייטנות בית ספר של החופש ייפתחו באיחור. הודעה מפורטת בנושא תשלח להורים הרשומים. עדכון בנושא מסגרות החינוך היישוביות, יועבר ע״י רכזות החינוך היישוביות".
מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "העיתוי המאוחר של הודעת פיקוד העורף לא מאפשר התארגנות לפתיחה מסודרת ומיטבית של מסגרות החינוך הבוקר במועצה, הן מבחינת זמינות הצוותים והסעות. יחד עם זאת נעשים כל המאמצים לפתוח לפחות חלק ממסגרות החינוך הבוקר. המועצה מבצעת מיפוי והודעת עדכון נוספת תצא בשעה 9:00".

קראו גם:

משרד החינוך הודיע הבוקר כי לאור השינויים בהנחיות פיקוד העורף הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל הארץ. יחד עם זאת ציין משרד החינוך כי " החזרה תהיה הדרגתית בהתאם לזמן ההתארגנות הנדרש".