נבהלו מהביקורת? הערב (יום א') בדקות האחרונות הוציאה עיריית באר-שבע הודיעה לפיה מערכת החינוך תפעל מחר כרגיל. במקביל הגנים יפעלו כרגיל בכפוף להגעת הסייעות בגן ונעשים מאמצים לשכנע את הסייעות לאפשר הפעלה סדירה של הגנים. לאות הזדהות עם החטופים והחטופות העירייה לא תקיים מחר קבלת קהל במשרדי העירייה ולא יינתנו שירותים.
2 צפייה בגלריה
מפגינים הערב בצומת אורים
מפגינים הערב בצומת אורים
מפגינים הערב בצומת אורים
(צילום: יעקב גפן)

עיריית באר שבע הודיעה בתחילה כי היא מצטרפת לשביתה כאות הזדהות עם החטופים והחטופות ושחרורם המיידי. בעקבות כך שרר בלבול רב בקרב ההורים עקב גרסאות שונות בנוגע לשביתה.
ארנון בר דוד דיבר על שביתה כללית כאשר גני הילדים לא יפעלו מחר ובתי הספר היסודיים יסיימו את הלימודים ב-11:45. ראש העירייה רוביק דנילוביץ' הודיע קודם לכן , כי מחר בין השעות 9:00 ועד 10:00 בבוקר "תתקיימנה פעולות הזדהות ותמיכה עם משפחות החטופים. בשעה זו לא תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה. אנו עומדים לצד משפחות החטופות והחטופים, מייחלים ומתפללים לראות את כולם חוזרים הביתה עכשיו".

2 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ'
(צילום: הרצל יוסף)

לצד תומכים בשביתה, רבים הביעו כעס ותרעומת על הצטרפות העיריה להשבתה. את הזעם הוציאו תושבים בתגובות בעמוד הפייסבוק של דנילוביץ': " לצערי זו מחאה פוליטית ולא בשביל החטופים חבל שהעירייה לוקחת חלק", כתבה תושבת העיר. תושב אחר שאל:" מה הקשר בין הזדהות לשביתה? לא מתאים לך".
בתוך כך, קבוצת ביג הודיעה כי מרכזי ביג ישתתפו בשביתה שעליה הכריזה ההסתדרות, ומבקשת מהשוכרים והעובדים לסגור חנויות ולא לאפשר כניסת לקוחות. " קבוצת ביג מביעה את תנחומיה העמוקים ומזדהה עם המשפחות שאיבדו את היקר להן" נאמר בהודעה.

קראו גם:

ומנגד, בערד הודיעו כי לא ישבתו מחר. "עיריית ערד תומכת במאבק המשפחות להחזרת החטופים ומתפללים כל יום לשובם בשלום ובמהירות. העיריה לא תצטרף לצעדים מעוררי מחלוקת כנגד הממשלה. עיריית ערד תפעל מחר כרגיל, עובדי עיריית ערד ומערכת החינוך יגיעו מחר לעבודה כרגיל. אני קורא לממשלה להגביר את הלחץ הצבאי עד לכניעת החמאס והחזרת החטופים לביתם בשלום", דברי ראש עיריית ערד, יאיר מעיין בדבר אי הצטרפות העירייה להשבתה במשק מחר. גם המועצה האזורית שדות נגב לא מצטרפת מחר להשבתת המשק.
בניגוד לכך, הודיעו המועצות האזוריות אשכול ובני שמעון כי ישביתו מחר את שירותיהן לאות הזדהות עם משפחות החטופים והחטופות.
פורסם לראשונה: 18:56, 01.09.24