לקראת הבחירות המוניציפליות בשנת 2018 מתן סידי, צעיר כבן 22 שלא מכבר סיים את שירותו הצבאי, היה אמור לשמש מנהל הקמפיין של דוד פורטל, תושב אופקים שהתמודד למועצת עיריית אופקים.
7 צפייה בגלריה
בנט וסידי. מלווה את נפתלי בנט מסוף שנת 2017
בנט וסידי. מלווה את נפתלי בנט מסוף שנת 2017
בנט וסידי. מלווה את נפתלי בנט מסוף שנת 2017
(אריאל חרמוני)
ואולם בסופו של דבר, מינויו של סידי לא יצא אל הפועל, ובמקום זה פצח בקריירה של דוברות שהגיעה בשבוע שעבר לשיאה עם מינויו לדוברו של ראש הממשלה, נפתלי בנט. בכך עשה סידי היסטוריה בהיותו הדובר הצעיר ביותר שכיהן אי פעם לצידו של ראש ממשלה בישראל.
"כשהיינו במגעים לקראת מינויו של מתן למנהל הקמפיין שלי בבחירות למועצת אופקים", מספר פורטל השבוע, "והוא כבר סגר איתי את כל הפרטים, הודיע לי מתן כי הוא קיבל הצעה לשמש יועץ תקשורת של נפתלי בנט שהיה אז שר החינוך, והוא התלבט אם להיות מנהל הקמפיין שלי או ללכת עם בנט.
"הייתה בינינו כימיה טובה, אבל אמרתי לו - 'תגיד לי, אתה רציני?'. הוא הרגיש מחויבות אליי. שר החינוך קרא לו והוא התלבט אם לעבוד עם מועמד לחברות במועצת אופקים. מאוחר יותר נפגשנו בכנסת ומתן עדיין התלבט. הוא אמר לי אז בשיא הרצינות כי נפתלי בנט אכן רוצה אותו, אבל מתן עצמו הרגיש מחויבות אליי גם כשהיה ברור שהוא יילך עם בנט. אין ספק שהוא בחור רציני".

שחקן נשמה

סידי (25) היה בשירותו הצבאי דובר מפקדת התיאום והקישור לרצועת עזה וסגן דובר מתאם פעולות הממשלה בשטחים. לאחר מכן שימש במשך כשנתיים דובר שר החינוך דאז, נפתלי בנט.
7 צפייה בגלריה
מתן סידי. "אישיות מיוחדת"
מתן סידי. "אישיות מיוחדת"
מתן סידי. "אישיות מיוחדת"
( הלנה ברוס)
בחודש נובמבר 2019, כשבנט התמנה לשר הביטחון, מונה סידי לדוברו. וגם במקרה זה עשה סידי היסטוריה כשהיה לדובר שר הביטחון הצעיר ביותר מאז קום המדינה.
את בנט הכיר סידי כשהשתחרר מצה"ל בסוף שנת 2017. מכרה משותפת סיפרה לסידי שבנט מחפש דובר. סידי שלח כמקובל קורות חיים, אבל בסופו של דבר מינה בנט מועמד אחר לתפקיד.
לאחר כחודש, משרת הדובר התפנתה שוב, וסידי קפץ על ההזדמנות ולא ויתר. הוא היה נחוש להיות דוברו של בנט, השיג את מספר הטלפון הנייד שלו, שלח לו הודעת וואטסאפ, ובעקבותיה נקרא לבוא לראיון, והשאר היסטוריה.
קראו עוד>>>
בחודש מאי 2020, אחרי השבעת ממשלת נתניהו־גנץ עזב בנט את משרד הביטחון וגם סידי עזב את תפקידו. עם סיום תפקיד דובר שר הביטחון, כתב סידי בעמוד הפייסבוק שלו, "חצי שנה במשרד הביטחון נגמרת. שישה חודשים של חוויות, תרגילים, מסוקים, בחירות, הסלמות ודיונים עם צוות מדהים שמזיז קירות, שר ביטחון עם אנרגיות לצבא שלם.
"חצי שנה שהחלה ביום שישי בנובמבר, קצת לפני כניסת השבת עם הפוש 'עמית סגל מפרסם: בנט ימונה לשר הביטחון' ומאז הוא שר הביטחון הכי צעיר מקום המדינה ואני זכיתי להיות הדובר הכי צעיר שמאייש את התפקיד".
7 צפייה בגלריה
דוד פורטל. "הייתה ביננו כימיה טובה"
דוד פורטל. "הייתה ביננו כימיה טובה"
דוד פורטל. "הייתה ביננו כימיה טובה"
(הרצל יוסף)
עוד כתב סידי, "זו הזדמנות טובה לומר תודה על העבודה המשותפת. תודה גדולה לנפתלי, אישיות יוצאת דופן ובוס מדהים, על ההזדמנות שהעניק לי ועל שנתיים מרתקות שהיו חוויה ענקית".
בנט מצידו הרעיף שבחים על דוברו. "תודה ענקית לדובר הנפלא שלי מתן סידי שמסיים היום שנתיים וחצי לצידי שהרגישו כמו שמונה שנים", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו והוסיף, "בכל הסערות, המורדות והעליות - הוא היה שם איתי.
"אני מאמין שההצלחה תלויה בעבודת צוות מעולה, ובשביל זה צריכים אנשים מעולים. מתן הוא כזה. מתן הוא מקצוען אמיתי, אכפתי, חרוץ, מתפקד מצוין במשברים ומעל לכל - שחקן נשמה".
זמן קצר אחרי שסיים את תפקידו במשרד הביטחון, מונה סידי ליועץ התקשורת של מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. המינוי הוגדר משרת אמון, וסידי סייע למבקר המדינה במיצובו התקשורתי ובהנגשת עשייתו של מבקר המדינה לציבור.
בהודעה על מינויו נמסר שסידי צפוי ללוות את המבקר בסוגיות הנוגעות לעבודת הממשלה והכנסת, ולטפל בנושאים בעלי רגישות תקשורתית גבוהה.
בהמשך, החליט סידי לחזור ולעבוד לצידו של בנט והשתלב בקמפיינים של "ימינה" לקראת הבחירות האחרונות. במקביל, שימש לפרק זמן קצר דוברה של ח"כ איילת שקד. בשבוע שעבר צורף סידי לכוורת של ראש הממשלה הנכנס, נפתלי בנט.

משתבח עם הזמן

סידי, רווק, יליד אופקים המתגורר כיום בתל־אביב, הוא בן הזקונים במשפחה בת תשעה ילדים. אמו מזל היא מורה בגמלאות. האבא זוהר הוא קצין בטיחות בתעבורה במספר חברות. איש מבין אחיו ואחיותיו אינו עוסק בתחום התקשורת.
7 צפייה בגלריה
סידי עם הוריו ואחותו. "מתן הוא ה'בנימין' שלנו"
סידי עם הוריו ואחותו. "מתן הוא ה'בנימין' שלנו"
סידי עם הוריו ואחותו. "מתן הוא ה'בנימין' שלנו"
(פרטי)
יש ביניהם מהנדס תעשייה וניהול, איש היי־טק, מנהלת רכש, מנהלת חשבונות ובעל עסק באופקים. אחת מאחיותיו של סידי, קרן חורי, היא מנהלת המרכז הטכנולוגי מדעי בפארק קרסו בבאר־שבע.
"מתן הוא ה'בנימין' שלנו", מספרת אחותו ליאת זגורי. "כבר מגיל קטן ידענו שהוא אחד כזה שמשתבח עם הזמן. במשך שנים הוא מתפתח מבחינה אישית ומבחינה מקצועית. אנחנו מודעים לכך שהוא צולח את כל האתגרים האלה, וזה מאוד מרגש אותנו.
"מתן תמיד היה חד ושנון. זה גם אפיין אותו בבית הספר. הוא הטביע את חותמו בכל מקום. ההישגים שלו הם דבר שלא יסולא בפז. אנחנו מאוד גאים בו".
סידי למד בבית הספר היסודי "אשלים" בעיר הולדתו ואחר כך בבית הספר הרב־תחומי "אמירים" של רשת עמל. בספר המחזור בסיום י"ב, שסידי כתב עם חברו לשכבה, רמז סידי הצעיר על שאיפותיו לעתיד. תחת שמו הוא כתב, "מתן סידי, שר התקשורת והמשנה לראש הממשלה ושאיפות לעתיד - להיות מנכ"ל ערוץ 2".
"מתן למד בכיתת מצוינות, ואנחנו, הצוות החינוכי, ייעדנו לו לעשות הגברה במקצוע הפיזיקה", מספרת מיטל הררי שהייתה המחנכת של סידי בכיתה י"א־י"ב, ומוסיפה, "מתן בשום פנים ואופן לא הסכים לכך. הוא דווקא רצה להגביר במקצוע התקשורת".
ואיך זה הסתיים?
"בסופו של דבר כשניתחנו את האישיות שלו הגענו למסקנה שבאמת זה מה שמתאים לו יותר מפיזיקה, ושתחום התקשורת זה הכיוון שלו".
איך זה בא לידי ביטוי?
"מתן היה תלמיד עם מוטיבציה גבוהה ובעל כשרון כתיבה יוצא דופן מסוגו. הוא כתב את הטקסטים של מסיבת הסיום של השכבה שעמדה בסימן גיבורי־על והוא גם זה שכתב את ספר המחזור של השכבה. הייתה לו דחיפה למצוינות עוד מהבית, והוא גם נטל חלק בתוכנית Lead למנהיגות צעירה. אין ספק, מדובר כאן בילד מיוחד שאי אפשר לפספס אותו".
הררי יודעת לספר עוד שסידי נהג לשבת עם חבריו ועם צוות בית הספר ולנהל איתם שיחות נפש. "תמיד הוא היה מוצא נושא לשיחה ועם מי לדבר".
הקשר איתו נשמר?
"ודאי. כשמתן התמנה בשעתו לדוברו של נפתלי בנט שכיהן אז כשר החינוך, הוא התקשר אליי ובישר לי על המינוי. מאוד שמחתי ואמרתי לו משהו בנוסח - 'לא ציפיתי למשהו אחר. היה ברור לי שזה הכיוון שלך'. בהחלט, כולנו גאים בו".

עושה חיל

יכולותיו יוצאות הדופן של סידי באו לידי ביטוי בשנת השירות מטעם הסוכנות היהודית שעשה בקהילה היהודית בניו ג'רזי.
"מאז היותו נער בלט מתן ביכולות המדהימות שלו", מספר השבוע ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "הוא היה הנציג שלנו במסגרת השותפות עם קהילת מטרו ווסט בניו ג'רזי כשהוא עשה שם שנת שירות לפני השירות הצבאי שלו.
"מעטים מאוד מצליחים במבחני המיון כדי להימנות עם משלחת נציגים במסגרת הזו, ומתן עשה את זה והצטיין בפעילות שלו בקרב הקהילה היהודית בארצות הברית. הוא הביא לנו גאווה גדולה לעיר. מאז הוא רק פורח. נאחל לו הצלחה בתפקידו החדש".
7 צפייה בגלריה
איציק דנינו. בולט ביכולות שלו |
איציק דנינו. בולט ביכולות שלו |
איציק דנינו. בולט ביכולות שלו |
(שי שמואלי)
דניאל אורי, לשעבר מנהל תחום ילדים, נוער וקהילה במתנ"ס אופקים, אינו מופתע ממינויו של סידי לדוברו של ראש הממשלה. "מתן תמיד היה דמות בולטת ומובילה עם עולם פנימי מאוד רחב", מספר אורי. "הוא מאוד מחובר לקהילה.
"הוא דמות מנהיגותית. מתן שימש בהיותו בכיתה י"א יושב ראש מועצת הנוער העירונית באופקים, ולפני הצבא הוא גם יצא לשנת שירות בקהילת מטרו ווסט שבניו ג'רזי, העיר התאומה של אופקים. הוא עשה שם חיל והיה מאוד מחובר לקהילה היהודית. הוא למעשה שימש גשר בין אופקים לקהילה היהודית בארצות הברית. אני מאמין שהוא עוד יגיע רחוק".
7 צפייה בגלריה
מלווה את בנט מיד עם כניסתו למשרד ראש הממשלה
מלווה את בנט מיד עם כניסתו למשרד ראש הממשלה
מלווה את בנט מיד עם כניסתו למשרד ראש הממשלה
(אריאל זנדברג)
יגאל חדד, תושב אופקים, מכיר את סידי מתקופת פעילותם המשותפת במתנ"ס המקומי. "מתן הוא אישיות מיוחדת", מעיד חדד על חברו, "הוא איש חריף, בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה. בכלל, מתן הוא דמות מעניינת, חדור מטרה ואיש שיחה מאוד מרתק.
"במהלך הפעילות המשותפת שלנו היו לנו שיחות מדהימות. למרות התפקידים הבכירים שהוא נשא בהם בשנים האחרונות, הוא מקפיד לשמור על קשר עם החברים באופקים".

מגשים חלומות

בחודש אוגוסט 2014, בעיצומו של מבצע "צוק איתן", שב סידי לישראל מארצות הברית. חודשים אחדים לאחר מכן התגייס ליחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים. במהלך שירותו הצבאי הוענקה לו שלוש פעמים תעודות הצטיינות. את התעודה הראשונה קיבל כשסיים בהצטיינות קורס אחרי הטירונות, בפעם השנייה קיבל תעודת הצטיינות ממפקד אוגדת עזה ביום העצמאות 2016 בזמן שהיה דובר מינהלת התיאום והקישור.
7 צפייה בגלריה
מתן סידי בזמן שהותו בארצות הברית. נטל חלק בתוכנית Lead למנהיגות צעירה
מתן סידי בזמן שהותו בארצות הברית. נטל חלק בתוכנית Lead למנהיגות צעירה
מתן סידי בזמן שהותו בארצות הברית. נטל חלק בתוכנית Lead למנהיגות צעירה
(פרטי)
את התעודה השלישית העניק לו מתאם פעולות הממשלה בשטחים ביום העצמאות שנה לאחר מכן, בזמן שסידי היה סגן דוברת מתאם פעולות הממשלה בשטחים.
כמו כן, חודשים ספורים טרם שחרורו מצה"ל נשלח סידי מטעם הסוכנות היהודית לוושינגטון כדי להדריך בני נוער בקהילה היהודית במסגרת מחנה קיץ.
בספר המחזור של שכבתו, עם סיום לימודיו בתיכון, כתב סידי תחת הסעיף 'סטטוס בוואטסאפ' את האימרה Follow your Dreams, כלומר, "לך בעקבות חלומותיך". בשבוע שעבר, כך נראה, הוא עשה צעד חשוב לקראת הגשמת יעד זה.
לעדכונים: חדשות באר שבע