"כאשר אתה רואה אות חיים מהבן שלך, זה נותן לך הרגשה טובה. אני מאמין שהישאם בסדר. זו הפעם הראשונה שאני רואה תמונה שלו אחרי שבע שנים. זה הפתיע אותי. לא ציפיתי לזה".
כך אמר בשיחה ל'מיינט באר-שבע והנגב' שעבאן א-סייד, אביו של הישאם א-סייד, הנמצא זה שבע שנים בשבי החמאס ברצועת עזה, לאחר שפורסם אתמול (שלישי) סרטון שבו מתועד בנו כשהוא שוכב במיטה, מחובר למסכת חמצן ובסמוך אליו גם מצולמת תעודת הזהות שלו.
2 צפייה בגלריה
הישאם א-סייד, כפי שתועד על ידי החמאס
הישאם א-סייד, כפי שתועד על ידי החמאס
הישאם א-סייד, כפי שתועד על ידי החמאס
(.)
קראו גם:
"אני מקווה", אמר שעבאן א-סייד, "שהידיעה לפיה הישאם חולה ושיש הדרדרות במצבו הבריאותי, אינה נכונה. אני מאמין לפי התמונות שראיתי בסרטון שהוא אולי לא מאה אחוז, אבל הוא בסדר. אני יודע שהחמאס דרשו פעם אחר פעם תמורה על כל פיסת מידע וטוב שזה קרה השבוע. זה סימן טוב שהם מעוניינים בעסקה ורוצים לסגור את הסאגה הזו. זה מעודד וזה גם צריך לעודד את המשפחות של שאר השבויים והנעדרים".
הישאם א-סייד (34) נולד וגדל בכפר הבדואי א-סייד הסמוך לחורה. אביו שעבאן עבד בעבר במשך שנים בקרן הקיימת לישראל. הישאם א-סייד התגייס בשעתו לצה"ל, אך שוחרר כעבור מספר חודשים מהשירות לאחר שאובחן כפגוע נפש ונזקק לטיפול רפואי. בחודש אפריל 2015 הוא חצה את גדר המערכת עם רצועת עזה סמוך לקיבוץ ארז שבשער הנגב ונישבה על ידי אנשי החמאס. כאמור, מאז נפל בשבי החמאס, לא היה כל מידע לגבי מצבו של א-סייד ופרסום הסרטון אתמול היה למעשה אות החיים הראשון שהתקבל ממנו.
שעבאן א-סייד, יכול להיות שזו אבן דרך לשחרור השבויים והנעדרים שמוחזקים בידי החמאס?
"זה תקדים שאני מקווה שימשיך גם לגבי האחרים שמוחזקים בידי החמאס בעזה. זה מה שמעודד. אנחנו מצפים שכולם ישוחררו".
עדכנו אתכם במהלך השנים או לפני פרסום הסרטון לגבי מצבו של הישאם?
"לא. זה בא לנו בהפתעה. ניסינו כל השנים לדלות מידע על הישאם, אבל לא היה לנו שום מידע עליו למעט עדכונים מדי פעם של מתאם שבויים והנעדרים מטעם המדינה".
2 צפייה בגלריה
הישאם א-סייד, לפני חטיפתו
הישאם א-סייד, לפני חטיפתו
הישאם א-סייד, לפני חטיפתו
(צילום: באדיבות המשפחה)
מהיכן שואבים כוחות במציאות כזו?
"אנחנו משפחה מרוסקת. האירוע הזה, כשהבן שלנו נמצא כבר יותר משבע שנים בשבי החמאס, השפיע על כל המשפחה באופן קשה. שידרנו חוזק וגם עכשיו אנחנו ממשיכים לשדר חוזק ומקווים לתוצאות טובות. ההרגשה היא טובה. מה שמעיק עלינו זו העובדה שהוא חולה. נשארנו באי ודאות, אבל אני מקווה שהחששות שלנו בכל הקשור למצב בריאותו יתפוגגו. שהידיעה כי מצבו הדרדר אינה נכונה ושמצבו של הישאם טוב יותר ממה שהחמאס משדר. יכול להיות שזה כדי ליצור לחץ לסגור עסקה. העובדה שהחמאס שידר אות חיים ממנו שימחה אותנו מאד וזה מאד מרגש, בצד החשש שלנו לבריאותו של הבן שלנו. כל הכבוד שהם פרסמו את הסרטון הזה, אבל אני אגיד להם 'כל הכבוד' אם ישחררו את הישאם לאלתר בלי שום תנאי. הוא צריך לקבל טיפול רפואי".
"אני מצפה שישחררו את כולם", אומר שעבאן א-סייד, "שהבן שלי יהיה הסנונית הראשונה לשחרור של כולם. מההתחלה אמרתי שבמשמרת שלנו תהיה עסקה ושכל השבויים והנעדרים יחזרו הביתה. זו הרגשה שלי כבר מהיום הראשון ושנזכה לבשורות טובות".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב