החיסול של דבורה הירש אל מול שני ילדיה לפני מספר שנים בבאר־שבע טלטל את העיר ואת העולם הפלילי כולו. כעת, נחשף ההסכם של עד המדינה, המפליל בעדותו את העבריין ניבי זגורי כמי שהורה לכאורה על חיסולה.
2 צפייה בגלריה
(דבורה הירש (ישראל יוסף) וניבי זגורי (הרצל יוסף))
כזכור, הירש היתה נשואה לטל קורקוס, עבריין שהפך בעצמו לעד מדינה נגד זגורי מספר שנים לפני כן. מספר חודשים לאחר החיסול של הירש מצא קורקוס את מותו ברכב שפוצץ.
קראו גם:
נגד זגורי הוגש כתב אישום בשנת 2018 על הרצח של הירש. כמו כן מתנהלים נגדו הליכים משפטיים על חלקו במקרי הרצח של טל קורקוס ושל אלישע סבח שנורה בבית העסק שבבעלותו. בחודשים האחרונים התקיימו מגעים בין הצדדים לעסקת טיעון, אך זאת ירדה לבסוף מהפרק בשל התנגדותם של אנשי הפרקליטות.
בהסכם עד המדינה שהגיע לידי "מיינט באר שבע והנגב" מצוין כי בתמורה לעדותו נגד זגורי בתיק הרצח של דבורה הירש, יזכה אותו עד מדינה בסכום של 300 אלף שקל. כמו כן, על פי ההסכם, ייסגרו לעד המדינה תיקי אחזקת נשק וירי שעמדו נגדו, אך הוא יירצה עונש מאסר של שמונה חודשים בגין מעורבותו בתיק. ההסכם נחתם באישורם של פרקליט מחוז דרום, עו"ד אלון אלטמן, ושל מפקד ימ"ר נגב, סנ"צ איתן עמר.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח של דבורה הירש בבאר־שבע
זירת הרצח של דבורה הירש בבאר־שבע
זירת הרצח של דבורה הירש בבאר־שבע
(צילום: הרצל יוסף)
עד המדינה הכניס גם לתנאי ההסכם את אחד מהנאשמים האחרים בפרשה. בין השניים קיים קשר מעבר לקשר חברי, והעד הבטיח את תנאי שחרורו המקלים של אותו אדם בתום ההליכים המשפטיים. בניגוד לעד המדינה, אותו אדם לא יזכה לתשלום כספי.
לדברי גורמים במשטרה ובפרקליטות, עד המדינה ידע לתת להם מידע על ראש ארגון פשע נוסף מהדרום מלבד זגורי, וכן על עוד שישה עבריינים מהכוורת של זגורי. המשטרה ציינה בהסכם עוד כי מלבד כל אלה, ישנם עוד מספר אנשים המקורבים לזגורי המוגדרים כיעדים.
עד המדינה היה בעבר אחד ממקורביו של זגורי. באחרונה הוא התראיין על חלקו בפרשת הרצח של הירש וסיפר כיצד הוא, כבן משפחתה, עדיין מנסה לכפר על חלקו במותה בחיסול כל כך מזעזע.
"עד המדינה אמנם קנה לעצמו הרבה שנים לחיים, אבל הוא יחיה אותן בפחד מתמיד", מספר גורם שמכיר עסקאות מהסוג הזה, "הוא הפסיד את היכולת לחיות בביטחון, ולא משנה איפה הוא יהיה בעולם".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב