בעיריית באר-שבע קיים נוהל מקדמת דנא, מגובה בתקנון, שקובע קריאת שמות של רחובות וכיכרות בעיר על שמם של אנשים שתרמו לחברה ולקהילה שהלכו לעולמם. אלא, שחבר האופוזיציה בעירייה משה ינאי, מבקש לשנות את התקנון הקיים ולהוסיף, כי יש לכלול קריאת שמות לתושבים וותיקי העיר בעודם בחיים.
1 צפייה בגלריה
(יעקב טרנר באיצטדיון על שמו. צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
ההצעה לסדר של ינאי סיפקה דיון מעניין במועצה שהתפתח לוויכוח האם לאמץ את הצעתו של ינאי ולהפוך אותה לנוהל בוועדת שמות. בפתח דבריו ניסה ינאי לשכנע את חברי המועצה למה הצעתו חשובה: "ישנם אנשים בגילאי 90 שעשו רבות למען העיר, למען תושבי העיר, ואין טוב יותר לקרוא שמות של רחובות וכיכרות על שמם, זה יוסיף להם המון נחת - להם ולבני משפחותיהם, שייהנו מזה כשהם בעודם בחיים", אמר.
התשובה שקיבל היא כי ישנו תקנון ופועלים על פיו. ינאי השיב: "אז אני מבקש לשנות את התקנון ולעשות תוספת לתקנון למקרים מיוחדים".
חברי מועצה הסתייגו מההצעה, בין היתר טענו, כי ברשויות אחרות הדבר גרם לבעיות לא פשוטות ולוויכוח למה מעדיפים אדם כזה ולא אחר. הם הביאו לדוגמה את המקרים בעיריית אור יהודה, שם קראו רחובות על שמם של אנשים שמכהנים בתפקידים בכירים, ולאחר חילופי השלטון בעירייה בוטלו השמות של הרחובות והוחלפו בשמות אחרים.
ובכל זאת, עלתה שאלה בדיון במועצת עיריית באר-שבע, "אז איך אישרו את טרנר?". כידוע, איצטדיון הכדורגל בבאר שבע נקרא על שמו של יעקב טרנר, שכיהן בעבר כראש עיריית באר שבע ומפכ"ל המשטרה, כיום הוא מנהל את מוזיאון חיל האוויר בחצרים. בתשובה הסבירו, כי במקרה של טרנר מדובר בפרויקט - מבנה. זאת בעוד הצעתו של ינאי מדברת על רחובות וכיכרות שכאמור לגביה קיים תקנון.
ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', ביטא בדבריו את מורכבות הסוגיה שעלתה לדיון ופנה למשה ינאי ואמר: "השאלה האם נכון לעשות את זה, כי אז יהיו לנו המון פניות ולך תתחיל להחליט מי כן ומי לא. אלה דברים שיש להם התלבטות גדולה מאוד". יחד עם זאת, דנילוביץ' הנחה את היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד חיים טורקל, לבדוק את הנושא מבחינה משפטית.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב