דור שני באוויר: בין מסיימי קורס הטיס שיעמדו ביום חמישי הקרוב על מגרש המסדרים בבסיס חיל האוויר בחצרים, יהיה גם סגן ע', תושב אחד מיישובי הנגב, שיסיים את הקורס במגמת טייס קרב. ויש לו סיפור משפחתי מיוחד.
1 צפייה בגלריה
סגן ע'. דור שני לטייסי קרב
סגן ע'. דור שני לטייסי קרב
סגן ע'. דור שני לטייסי קרב
(צילום: דובר צה"ל)

סגן ע' (21) הוא הבכור מבין שלושה אחים. אמו עורכת דין ואביו הוא מנתח בבית החולים "סורוקה", אשר בעבר היה בעצמו טייס קרב בטייסת 119 וכיום הוא עושה מילואים כלוחם רופא ביחידת 669. אמו של סגן ע' שירתה כקצינת חינוך בבית הספר לטיסה, שם הכירה את אביו והשאר היסטוריה.
בהיותו בכיתה ח' עבר סגן ע' עם משפחתו לאוסטרליה בעקבות התמחות על של אביו ברפואה והוא חזר ארצה עם משפחתו בסיום כיתה י"ב. טרם גיוסו לקורס טייס התנדב ע' בעמותה ועבד עם ילדים בסיכון. במסגרת קורס הטייס סיים סגן ע' לימודי תואר ראשון בניהול מערכות מידע.
לדברי סגן ע', "מאז ומתמיד ידעתי שאני רוצה להיות בצוות אוויר. היה חשוב לי להיות לוחם בחיל האוויר. בשלב הראשוני והמתקדם חוויית הטיסה היתה מעל לכל המצופה. המקצוע הזה דוחף אותך לקצה והעשייה היא משמעותית".
על האווירה בקורס הטייס ובמגמת הקרב בפרט מציין סגן ע', כי "החברים הכי טובים שלי הם מהקורס. יש פה משהו מיוחד. יש תחרות ובכל זאת כולם עושים הכל בשביל כולם".
סגן ע' מספר, כיכאשר פרצה מלחמת "חרבות ברזל", אביו היה בכוננות והוא הוקפץ לפעילות. "היה חוסר ודאות ודאגנו לאבא, שעד היום הוא נכנס ויוצא מעזה ונלחם", הוא מספר, "המלחמה חידדה לי את משמעות המקצוע. אהבתי לראות שחיל האוויר השתלב ועבד צמוד עם הכוחות בקרקע. המשמעות של התפקיד התעצמה והמוטיבציה שלי עלתה".

קראו גם:

רגע לפני שהוא עולה על מגרש המסדרים וזוכה לענוד את כנפי הטיס, מסכם סגן ע' את שלוש שנות קורס הטיס ומציין, כי "זה מקום שמלמד אותך שככל שאתה יודע יותר, אתה מבין כמה יש לך עוד ללמוד ולהשתפר. הקורס מלמד אותך צניעות גם למקצוע וגם לחיים".