פרויקט צילומי העירום ההמוני של הצלם המפורסם ספנסר טוניק מגיע לערד. טוניק יגיע לעיר הדרומית במסגרת קידום הקמתו של מוזיאון ים המלח והעלאת המודעות למצבו העגום של המקום הכי נמוך בעולם.
1 צפייה בגלריה
עירום במדבר
עירום במדבר
עירום במדבר
(צילום המחשה: Shutterstock)
מאות אנשים, כך נודע, כבר הבטיחו את השתתפותם בצילומי העירום ההמוני, שיתקיימו בחודש אוקטובר הקרוב בתצפית מואב שבערד. האירוע יתקיים בחסות עמותת "תחיית ים המלח", משרד התיירות ועיריית ערד.
זה לא סוד שהמרקם החברתי בערד די עדין, ולא נראה שהאוכלוסייה החרדית בעיר תקבל בהבנה מיזם שכזה. עם זאת, כשפנינו לקבל תגובה רשמית מגורמים בקהילה החרדית בעיר, התשובה שקיבלנו היתה זהה במספר מקרים: "זה לא מעניין אותנו".
קראו גם:
שלא לייחוס אמר תושב ערד הנמנה על הקהילה החרדית: "אין לאף אחד כוח למלחמות. אנחנו מכירים את הנושא הזה כי הוא נערך תחת חסות של העירייה. כרגע אף אחד לא רוצה לגעת בזה וזה גם לא אמור להתקיים באזור שבו גרים חרדים, אבל אני לא יודע מה יקרה ביום של אירוע כזה".
זה לא ביקורו הראשון של טוניק בארץ. לפני עשר שנים בדיוק הוא הגיע לראשונה לישראל וצילם את מיצב העירום שלו ב"חוף מינרל" בים המלח כאשר כ־1,000 בני אדם חשפו את גופם בפני עדשת מצלמתו. כאמור, לפרויקט הצילום בערד כבר נרשמו מאות מתנדבים מכל רחבי הארץ.
הגעתו של ספנסר טוניק לערד היא ביוזמתו של ארי לאון פרוכטר, מעמותת "תחיית ים המלח", אשר יזם את הקמתו של המוזיאון בערד להצלת ים המלח וללימוד ערכי הסביבה. על פי התוכנית, המוזיאון יפעל תחילה במתכונת וירטואלית, ובשלב מאוחר יותר יוקם מוזיאון בנוי.
עמותת "תחיית ים המלח" כבר קיימה השנה תחרות צילום, כחלק מפעילותה להצלת הים ולהקמת המוזיאון בערד. בתחרות נטלו חלק 3,500 צלמים ששלחו 15,000 תמונות. חבר שופטים מקצועי בחר מתוכן 40 תמונות, המוצגות בימים אלה בתערוכה מיוחדת במתנ"ס ערד.
ספנסר טוניק, כך נמסר, ישהה בערד חמישה ימים במחצית חודש אוקטובר הקרוב ובסיוע נציגי העירייה ועמותת "תחיית ים המלח" נבחרו הלוקיישנים לצילום בנקודות תצפית המשקיפות לים המלח ולהרי מואב.
"אני נרגש מהחלטתו של ספנסר טוניק לתמוך בהקמת המוזיאון באמצעות האמנות שלו", אמר פרוכטר, העומד מאחורי הקמת המוזיאון, "אני מקווה שהציבור הישראלי ייקח על עצמו לתמוך בקמפיין להקמת המוזיאון למען עתידו של ים המלח".
ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, ציין: "ים המלח הוא אוצר טבעי, בריאותי ותיירותי ויש לעשות כל שניתן כדי לשמור עליו. הגעתו של אמן בסדר גודל כזה כמו טוניק ויצירתו המתוכננת תסייע להעלות את המודעות למצבו הקשה של ים המלח ולגיוס גורמים רבים להצלתו".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב