גם הקנס לא מרתיע? עלייה ניכרת בכמות הדו"חות בגין שימוש בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה נרשמה בשנת 2019 בבאר־שבע.
מנתוני המשטרה שהגיעו לעמותת 'אור ירוק' עולה כי בשנה שעברה נרשמו בבירת הנגב 1,855 דו"חות לנהגים ברחבי העיר כשהם משוחחים בטלפון הסלולרי תוך כדי נהיגתם. שנה קודם לכן, בשנת 2018, כך על פי הנתונים, נרשמו בבאר־שבע 1,016 דו"חות, כך שהמשמעות היא עלייה של 83 אחוז.
1 צפייה בגלריה
"רבים ממשיכים לעשות זאת"
"רבים ממשיכים לעשות זאת"
"רבים ממשיכים לעשות זאת"
(המחשה: shutterstock)
קראו גם:
הנתונים שפורסמו השבוע מצביעים על כך שתופעת השימוש בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה רק הולכת ומחריפה במרבית יישובי הנגב, למרות הסכנה שבדבר וחרף העובדה שהקנס בגין עבירה שכזו עומד על 1,000 שקל.
בערד נרשמו בשנה שעברה 135 דו"חות בגין שימוש בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה, עלייה של 65 אחוז בהשוואה לנתוני שנה קודם לכן.
בנתיבות, כך על פי הנתונים, נרשמו אשתקד 182 דו"חות בגין שימוש בטלפון סלולרי בזמן נהיגה, עלייה של 56 אחוז בהשוואה לשנה קודם לכן.
בדימונה נרשמו אשתקד 77 דו"חות, עלייה של 35 אחוז לעומת שנה קודם לכן, ואילו ברהט נרשמו בשנה שעברה 175 דו"חות לעומת 153 דו"חות בשנת 2018, עלייה של 14 אחוז.
באופקים נשמרה היציבות. בשנת 2019 הוגשו בעיר 33 דו"חות, מספר זהה למספר הדו"חות שהוגשו שנה קודם לכן.
ויש גם נקודת אור. ביישוב שגב שלום, כך מצביעים הנתונים, נרשמו אשתקד 63 דו"חות בגין שימוש בטלפון סלולרי בזמן נהיגה, דו"ח אחד פחות לעומת שנת 2018. המשמעות - ירידה בשיעור של שני אחוזים במספר הדו"חות.
"למרות שרוב מוחלט מהציבור מודע לכך ששימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת", אמר מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', ארז קיטה, "עדיין רבים ממשיכים לעשות זאת. טוב עושה המשטרה שממקדת מאמצי אכיפה בעבירות מסכנות חיים, אך המטרה היא לא להעשיר את הקופה הציבורית, אלא לגרום להרתעה ולמניעת העבירה. נהג שיידע שקיים סיכוי גבוה שהוא ייתפס אם ידבר ללא דיבורית או יסמס, לא ימהר כל כך לסכן את החיים שלו ושלנו".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב