בדיור המוגן "משען" בבאר-שבע לא המתינו להנחיות והפעילו את התו הירוק ובדיקות יזומות. מלי עמיעוז שאביה מתגורר ב 'משען' מברכת על היוזמה אולם מזהירה :"סגר כמו שהיה בתחילת הקורונה זה יהיה סוג של גזר דין מוות עבור הדיירים".
1 צפייה בגלריה
"משען" בבאר שבע
"משען" בבאר שבע
"משען" בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
העלייה התלולה בשבועות האחרונים במספר המאומתים והחולים בנגיף הקורונה, גרם להחזרת ההגבלות המוכרות מגלי התחלואה הקודמים בהן איסור התקהלויות המוניות במקביל לבחינת קיום אירועים ופעילויות. עוד לפני שהוחלט על הנחיות חדשות, בדיור המוגן 'משען' בבאר-שבע לא לקחו סיכונים והחלו בנקיטת צעדים כדי להבטיח את שלומם של הדיירים וצוות המטפלים. מנכ"ל רשת 'משען' עמרי כהן, החליט להפעיל לאלתר את מדיניות התו הירוק בכל סניפי הרשת, זאת נוכח שיעורי התחלואה הגבוהים ובהתאם למדיניות הממשלה בכניסה למקומות ציבוריים, ועל פי המלצת פרופ' נמרוד מימון, ראש מטה 'מגן אבות'.
קראו גם:
בהודעה שנשלחה לכלל דיירי 'משען' ובני משפחותיהם, הנהלת 'משען' הודיעה, כי הם נאלצים לנקוט בצעדי הגנה להבטחת שלומם של הדיירים ופועל יוצא מכך הפעלת התו הירוק. ומה זה אומר? בין היתר לא תתאפשר כניסת אורחים וספקים וגורמים חיצוניים אל 'משען' בעיקר הדברים אמורים לאנשים לא מחוסנים. כל נכנס יידרש להציג בכניסה תו ירוק בתוקף. בנוסף, ב 'משען' הבטיחו להקפיד על חובת עטיית מסכה ובנקיטת צעדי הגנה חברתיים.
הנהלת 'משען' הודיעה, כי היא מצפה לשיתוף פעולה מלא מצד הדיירים ובני משפחותיהם כדי להבטיח את בריאותם. מלי עמיעוז, שאביה שוהה בדיור המוגן בבאר-שבע, מברכת על ההנחיות החדשות של 'משען': "מבחינתי זה בסדר גמור כך צריך להיות, הם גם עושים אחת לשבוע בדיקות וזה בסדר".
יחד עם זאת, עמיעוז חוששת מסגר שישפיע לרעה על הדיירים ומזהירה: "לסגור אותם עוד פעם כפי שהיה בסגרים הקודמים זה יהיה סוג של גזר דין מוות בשביל הדיירים וצריך להימנע מזה". מ'משען' נמסר לגבי היערכות הדיור המוגן לעלייה בתחלואה: "כבר בשבוע שעבר הודענו על הפעלת התו הירוק למרות שהמדינה לא הורתה על כך. בנוסף, יש בדיקות יזומות מידי שבוע לדיירים ואני הצוות והמטפלות".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב