מנציחים את שמו של השר לשעבר דוד לוי ז"ל, שהלך בתחילת השבוע לעולמו: עיריית דימונה החליטה לחלוק כבוד לדוד לוי ז"ל, ששימש בעבר כסגן ראש הממשלה, שר החוץ, שר הבינוי והשיכון ותפקידים רבים נוספים, ולקרוא על שמו את השכונה החדשה שהולכת ומוקמת בימים אלה בדימונה.
2 צפייה בגלריה
בני ביטון עם דוד לוי
בני ביטון עם דוד לוי
בני ביטון עם דוד לוי
(צילום: עמוד הפייסבוק של בני ביטון)

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, הודיע היום (ה'), כי "לאור הקשר העמוק של דוד לוי ז"ל, ממנהיגיה הייחודיים של מדינת ישראל, פורץ דרכם של מנהיגי הפריפריה, עם העיר דימונה, החלטנו לחלוק כבוד אחרון ולקרוא לשכונה החדשה והצעירה על שמו".

2 צפייה בגלריה
שכונת רותם בדימונה
שכונת רותם בדימונה
שכונת רותם בדימונה
(הדמייה: עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי)

למעשה, מדובר ברובע רותם, שכונה חדשה בדימונה שאמורה לכלול כ- 10,000 יחידות דיור ולצידן אזור תעשייה ותעסוקה, תחנת רכבת חדשה ומרכז תחבורתי, וכאמור, היא תיקרא מעתה על שמו של דוד לוי ז"ל.
"דוד לוי", ציין בני ביטון, ראש עיריית דימונה, "היה עבורי מנטור, דוגמה למנהיגות פריפריה ודמות מעוררת השראה. דוד לוי הביא לדימונה את אחת המתנות הגדולות ביותר – פרויקט שיקום שכונות, עשרה מיליון דולר יחד עם הקהילה הבריטית.

קראו גם:

"אני, כמו רבים, גדלתי והתחנכתי במחנה לוי, שהיה עבורי מודל לחיקוי, מתקופת כהונתו כסגן ראש עיריית בית שאן ועד תפקידו כממלא מקום ראש הממשלה. כיושב ראש פורום ערי הפיתוח אני חב לו את בחירתי לראש עיריית דימונה ועוד מנהיגים רבים מעדות המזרח שחייבים לו את הפריצה הגדולה והכוח הפוליטי. איבדתי חבר, אח גדול ושותף לדרך".