מזה מספר ימים שתושבי דימונה מתלוננים על ריחות חריפים מהם הם סובלים והם לא יודעים בדיוק ממה זה נגרם. "יש ריחות חריפים כבר כמה ימים, התלוננו בעירייה ואמרו שיבדקו את זה, זה ממש לא נעים, אני מקווה שזה לא משהו רציני", סיפרה תושב העיר.
1 צפייה בגלריה
מטרד ריח
מטרד ריח
מטרד ריח
(צילום: shutterstock)
הבעיה היא עם תושבים שיש להם מחלות כרוניות והחשש שהם עלולים להינזק. בתגובה לפנייתנו לעיריית דימונה נמסר כי "מדובר בריחות שהתושבים נחשפו אליהם כבר ביום חמישי בלילה (בשבוע שעבר י.ל).
ביום שישי הגיעו לדימונה צוותים מהמשרד לאיכות הסביבה במטרה לנסות ולאתר את מקורם, אך ללא הצלחה. גם אמש בחצות (יום ראשון)", נמסר מהעירייה, "הגיעה לדימונה מפקחת בכירה מטעם המשרד להגנת הסביבה לאחר שעלה חשד כי הריחות מגיעים מאחד המפעלים בעיר, אולם לאחר בדיקה שארכה כשעה וחצי התברר כי הריחות הללו אינם מאותו מפעל. גם הבוקר (יום שני) הגיעו לעיר צוותים גדולים של פקחים ו 'חרשו' את העיר במטרה להגיע לתוצאה, אך עדיין מקור הריח לא אותר. כך או אחרת", אומרת העירייה בתגובתה.
קראו גם:
"מאז יום שישי (בשבוע שעבר) מוצב בעיר ציוד רב לניטור ריחות, ואנחנו מקווים כי בקרוב מאוד נדע מאין מגיע הריח כדי למנוע את המשך התפשטותו".
במקביל, אם יש קשר לתלונות תושבים או לא, משרדי הגנת הסביבה ובריאות, הוציאו הודעה משותפת ומתריעים כי משעות הצהריים ביום שני השבוע ואילך, ישרור זיהום אוויר זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד בנגב ובערבה, בשל ריכוזים גבוהים של חלקקים נשימים, וכן שיפור הדרגתי באיכות האוויר צפוי במהלך למחרת כלומר במהלך יום שלישי.
"זיהום האוויר הגבוה קשור בשקע עמוק מעל מזרח הים התיכון עם רחות דרומיות מערביות חזקות מאוד, אשר גורם להסעת אבק מסיני וסופות חול מקומיות" נאמר בהודעת משרד הגנת הסביבה ומשרד הבריאות. על כן הם ממליצים לאוכלוסיות רגישות - בהם חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון - להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ. לאוכלוסייה הרגילה מומלץ לצמצם פעילות גופנית מאומצת בחוץ.
כל העדכונים - חדשות באר שבע