מאות נהגי חברת "דן באר שבע", המפעילים את קווי התחבורה העירונית בבאר-שבע, השביתו הבוקר (שישי) את תנועת האוטובוסים בבירת הנגב למשך שעתיים, במסגרת מאבק ארצי לשיפור תנאי ההעסקה, וכן במחאה על כך, שלטענתם שרת התחבורה, מירב מיכאלי, אינה מוכנה להיפגש עם נציגות הנהגים "כדי לשפר את שכרם ולדאוג לביטחונם נוכח אירועי האלימות נגד נהגי האוטובוסים".
נטלי רבינוביץ', נהגת אוטובוס מבאר שבע, אשר השתתפה הבוקר בהפגנת הנהגים בעיר, אמרה, כי "לא שומעים אותנו, לא רואים אותנו. זה כואב לנו. הציבור זקוק לנו. כל אזרח שמשתמש בתחבורה הציבורית זקוק לנו. תקשיבו לנו. תנו לנו את האפשרות לתת לציבור שירות בצורה הוגנת ונבונה בלי קושי ובלי סבל בשבילנו".

1 צפייה בגלריה
הפגנת נהגי "דן באר שבע", הבוקר
הפגנת נהגי "דן באר שבע", הבוקר
הפגנת נהגי "דן באר שבע", הבוקר
(צילום: ארגון הנהגים והנהגות, ההסתדרות הלאומית)
השבתת תנועת האוטובוסים בבאר שבע, כמו גם ביישובים נוספים ברחבי הארץ, היא יריית הפתיחה של הנהגים במאבקם. ביום שני הקרוב, בו מסתיימים הלימודים במערכת החינוך העל יסודי, צפויים הנהגים לשוב ולהשבית את תנועת האוטובוסים. לדבריהם, מדובר בשביתה אחת מתוך רבות שאושרה על ידי בית הדין הארצי לעבודה.
יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, אמר, כי "נמשיך להילחם בכל הכוח ובכל האמצעים העומדים לרשותנו למען הצדק. למרות הניסיונות של שרת התחבורה לייצר אפקטים ולשדר 'עסקים כרגיל', כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל יודעים את האמת בקשר למצב התחבורה".
קראו גם:
מההסתדרות הלאומית, המייצגת את ארגון נהגי ונהגות האוטובוסים, נמסר כי "לצערנו, שרת התחבורה לא שעתה לתחינות הנהגים להיפגש איתם ולפתור את מצוקתם. יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. הגיע הזמן שכבוד השרה תזכור שהיא אמורה לייצג את מעמד הפועלים ולא רק לטפל בטמפרטורה במזגן שלהם. צפויות עוד הפתעות רבות".
מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר, כי "40 אחוז מהנהגים הותקפו בצורה קשה. למעלה מ- 300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5,000 נהגים ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את השבתה עד ששרת התחבורה תצא מהרשתות החברתיות ותתעורר".
מלשכת שרת התחבורה, מירב מיכאלי, נמסר, כי "נהגות ונהגי התחבורה הציבורית חשובים לי ברמה האישית ולכן נפגשתי עם נציגי כלל הוועדים כבר בכניסתי לתפקיד ושמעתי את כל הצרכים והפערים שהעלו, פגישה שהובילה להמשך שיח ועבודה מאומצת מול גורמי המקצוע. מיום כניסתי לתפקיד נאבקתי בתקציב על שיפור תנאי הנהגות והנהגים והקצתי 220 מיליון שקל לצורך הכשרות ושיפור התנאים. בנוסף לזה, דרשתי להאיץ הקמתן של עשרות עמדות התרעננות ברחבי הארץ הכוללות שירותים, מטבחון, מקום מנוחה ואמצעים נוספים. גם צעד זה מתקדם בצורה משמעותית וכבר היום ישנם עשרות מבנים ויוקמו עוד עשרות. זאת בנוסף למהלך במסגרתו משרד התחבורה יעניק מענקים בגובה של 10-45 אלף שקל לגיוס והכשרת נהגות ונהגי אוטובוס חדשים. כל הצעדים הללו נוספים לדרישה החד משמעית והפומבית שלי, שנאמרה מעל כל במה, להעלות את שכר הנהגות והנהגים, צעד שתלוי בהסכמת האוצר ובהקצאת תקציבים מצדו. אמשיך לפעול למען הנהגות והנהגים".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב