מפעל "אמיליה קוסמטיקס" בירוחם ייסגר. כך נמסר היום (חמישי) לעובדי המפעל על ידי ההנהלה. לפני כשלוש שנים החליט דירקטוריון החברה על סגירת המפעל ופיטורי 240 עובדים. הנהלת המפעל הודיעה אז על סגירתו של המפעל בשל הפסדים כבדים ועשרות עובדים פוטרו עוד לפני ההחלטה על סגירתו, אולם בתום משא ומתן שנמשך למעלה מחודשיים נחתם הסכם קיבוצי חדש שנועד להבטיח את המשך פעילותו של המפעל. היום, כאמור, התבשרו כ- 100 עובדי המפעל כי המפעל ייסגר בקרוב.
ההודעה על סגירת המפעל תפסה את העובדים, כך לדבריהם, בהפתעה מוחלטת. "פשוט הפתיעו אותנו", סיפר למיינט באר-שבע והנגב יגאל חזוט, יו"ר ועד עובדי המפעל. "פתאום כינסו אותנו היום בצהריים לשיחה ובישרו לנו שבעוד חודש המפעל הוותיק הזה ייסגר. רק לפני כחצי שנה חתמנו על הסכם עבודה קיבוצי לשלוש שנים ופתאום היום התבשרנו על סגירת המפעל בלי שום הודעה מוקדמת. דקות אחדות לאחר מכן כבר חילקו לנו מכתבי פיטורין. התחושה היא נוראית. לא הכינו אותנו לזה. נקווה שיהיה טוב ושנמצא חלופה תעסוקתית אחרת".
1 צפייה בגלריה
המפעל אמיליה קוסמטיקס
המפעל אמיליה קוסמטיקס
המפעל אמיליה קוסמטיקס
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
בהודעה שמסרה חברת האם, "אמיליה פיתוח", לבורסה בתל-אביב נאמר כי המפעל ינעל את שעריו בתוך שבועות אחדים והייצור המקומי יגיע לכדי סיום. החברה, כך נמסר, רשמה הפסדים מהותיים כתוצאה מפעילות המפעל.
עוד נמסר, כי במהלך השנים האחרונות נעשו צעדים שונים של התייעלות במטרה לנסות ולהציל את פעילות המפעל בירוחם. התייקרות נמשכת במחירי התשומות, התגברות התחרות עם יצרנים מחו"ל, המעבר המוגבר לייבוא והתייקרויות שנבעו ממשבר הקורונה – כל אלה הביאו להחלטה לסגור את שערי המפעל.
החברה, כך נמסר, הגיעה להסכם מותנה עם מפעל אחר במסגרת תמכור "אמיליה קוסמטיקס" חלק מהנכסים הרוחניים שלה וכן מלאים ורכיבים אחרים במפעל. ההסכם, ככל שיאושר על ידי הממונה על התחרות, יאפשר לעשרות רבות של עובדות ועובדים, ככל שירצו בכך, להיקלט במקום עבודה חדש. כמו כן, נודע כי המפעל, בשיתוף עם ההסתדרות החדשה, יפעיל מוקד תעסוקה והשמה שיסייע לעובדים למצוא תעסוקה חלופית.
אולם בהסתדרות טוענים כי הנהלת המפעל הודיעה על סגירת המפעל מבלי לדון על כך עם ההסתדרות המייצגת את העובדים. "הסתדרות נודע על כך זמן קצר קודם, מבלי שההנהלה קיימה דיון, כמקובל ביחסי עבודה. בהודעת ההנהלה נטען כי יש שת"פ עם ההסתדרות להפעלת מוקד תעסוקה לעובדים, למרות שלהסתדרות לא ידוע על שת"פ כזה".
ראשת מועצת ירוחם, טל אוחנה, ציינה בדף הפייסבוק שלה כי "אנחנו נערכנו לתרחיש הזה כבר לפני מספר חודשים. העובדים במפעל, תושבי ירוחם, יזומנו לראיונות בימים הקרובים במפעל פדאגיס (פריגו) ובחברת הביטוח של אודי דגן כאן. לכל עובד תוצע מעטפת אישית הכוללת הכשרה מקצועית לבחירתו, במימון מלא, וכן תעסוקה איכותית בשכר גבוה יותר. אני אלווה כל אחד ואחת עד להתבססות. שמעתי מהוועד וההנהלה המקומית על הרגעים הלא פשוטים שחוו העובדים, שמסרו את חייהם למען המפעל, עשורים רבים. מניסיון העבר, כל מי שיצא משערי המפעל, שהיו נחושים לעבוד, לגדול ולצמוח, זכו להצלחות גדולות. אנחנו נהיה שם כדי להבטיח שזה קורה".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב