בבוקר אותה שבת שחורה של השבעה באוקטובר, בעודו ממתין לניתוח בבית חולים, שמע רס"ל רן גואילי (24), תושב מיתר על מתקפת מחבלי החמאס על יישובי עוטף עזה. גואילי, לוחם יס"מ נגב במחוז הדרומי, לא היסס לרגע. הוא עזב את הכל ומיהר לחזית הלחימה בקיבוץ עלומים שבמועצה האזורית שדות נגב, שם התחולל קרב מול חוליות מחבלים שחדרו לקיבוץ.
2 צפייה בגלריה
 רס"ל רן גואילי ז"ל
 רס"ל רן גואילי ז"ל
רס"ל רן גואילי ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)

סמוך לשעה 10:50 באותה שבת הספיק רס"ל רן גואילי ליצור קשר עם חבריו באמצעות הוואטסאפ, והודיע להם כי הוא נורה ברגלו ומאז נעלמו עקבותיו.

קראו גם:

הבוקר (יום רביעי) התירה דוברות המשטרה לפרסום, כי נפל בקרב מול המחבלים בלחימה בקיבוץ עלומים. ועדת מומחים, כך נמסר מהמשטרה, שהתכנסה אתמול (יום שלישי) בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, גורמי המודיעין, משטרת ישראל, משרד הדתות והרב הראשי לישראל, קבעה על פי הממצאים שהוצגו בפניה, כי רס"ל רן גואילי אינו בין החיים. רן, כך נקבע, נרצח בשבעה באוקטובר וגופתו נחטפה ומוחזקת על ידי החמאס.
רס"ל רן גואילי ז"ל הותיר אחריו זוג הורים, איציק וטליק ושני אחים, עומרי ושירה. טקס הספדים לזכרו יתקיים היום (יום רביעי) בשעה 14:00 במגרש האתלטיקה במיתר.

2 צפייה בגלריה
יהי זכרו ברוך
יהי זכרו ברוך
יהי זכרו ברוך
(שאטרסטוק)

מהמשטרה נמסר: "רס"ל רן גואילי ז"ל פעל בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה בקרב בעלומים בשבעה באוקטובר. משטרת ישראל תעמוד לצד המשפחה השכולה ותלווה אותה לעד".
אבל כבד נפל גם על מועצת מיתר ושם ספדו לו וכתבו: "הקהילה ועם ישראל כולו מחבקים את משפחת גואילי. מועצה מקומית מיתר אבלה וכואבת את נפילתו של רס"ל רן גואילי ז"ל. קהילת מיתר-כרמית כולה ציפתה והתפללה לשובו של רן למשפחתו האהובה. המועצה תמשיך ותלווה את המשפחה בכל שיידרש".
עם התרת פרסום נפילתו של רס"ל רן גואילי ז"ל עומד מניין חללי המשטרה במלחמת "חרבות ברזל" על 61.