מתחם הכליאה הפלילי החדיש ביותר בישראל נחנך בתחילת השבוע בבית הסוהר "אלה", הסמוך לבאר־שבע, במעמד נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, סגל הפיקוד הבכיר של השב"ס, ושופט בית המשפט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין, אשר מתחם הכליאה החדש ייקרא על שמו.
2 צפייה בגלריה
מתקן כליאה אליקים רובינשטיין
מתקן כליאה אליקים רובינשטיין
מתקן כליאה אליקים רובינשטיין
(צילום: דוברות שב"ס)

בשב"ס ציינו כי מתחם הכליאה "אליקים" יישא את שמו של השופט אליקים רובינשטיין "מתוך כבוד והערכה לפסיקתו בבג"צ בנושא שטח מחיית אסירים".
מדובר בפסיקתו של השופט רובינשטיין המחייבת מרחב מחייה של ארבעה וחצי מ"ר לכל אסיר.
מתחם הכליאה החדש נבנה בעלות כוללת של 75 מיליון שקל והוא מכיל 416 מקומות כליאה חדשים, כאשר בסך הכל יכלול בית הסוהר "אלה" 1,216 מקומות כליאה.
המתחם החדש מאובזר במיטב הפתרונות הטכנולוגיים המותאמים למתקני כליאה, ובהם מצלמות מתקדמות המכסות 100 אחוז משטח המתחם.

2 צפייה בגלריה
אסיר איבד את הכרתו
אסיר איבד את הכרתו
תנאי כליאה מצויינים
(צילום: shuttestock)

קראו גם:

"בהתרגשות רבה ובגאווה גדולה", ציינה נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, בטקס חנוכת מתקן הכליאה, "אנחנו זוכים לחנוך את מתחם הכליאה החדיש והמתקדם ביותר בישראל, המאובזר במיטב הטכנולוגיות המותאמות לבית סוהר פלילי חכם. אני גאה לסיים את כהונתי כנציבת בתי הסוהר, כאשר לרשות הארגון עומד מתחם כליאה חדשני, מתוחכם ומתקדם שכזה".
השופט בדימוס, אליקים רובינשטיין, אמר בדבריו בטקס כי "האירוע היום גורם לי התרגשות אישית רבה מטבע הדברים. החניכה של המתחם החדש היא ציון דרך מרשים שאנו עדים לו בעקבות פסק הדין - 'שטח מחייה'. זו זכות בשבילי להיות חלק מפסק דין זה, אשר ניתן ביום פרישתי. אני שמח שפסק דין זה הביא לתרומה משמעותית, שאנו נוכחים לה במקום הזה ובשעה הזו".