בנר ראשון של חנוכה, התבשר חושן אוחיון, פעוט בן שלוש, תושב שדרות, בבדיקה שנערכה לו במחלקת העיניים בבית החולים "סורוקה", כי חל שיפור בראייתו. זה לא דבר של מה בכך. חושן נולד עם סיבוך נדיר, כשהוא סובל מקטרקט בשתי עיניו.
1 צפייה בגלריה
חושן עם אמו ספיר וד"ר אמטיראת
חושן עם אמו ספיר וד"ר אמטיראת
חושן עם אמו ספיר וד"ר אמטיראת
(צילום: דינה פרנקל, "סורוקה")
מדובר בקטרקט מולד משמעותי בשתי עיניו, שלא מאפשר התפתחות ראייה ללא התערבות ניתוחית. "את הסיבוך הזה", מספרת אמו ספיר, "גילו בשלב יחסית מוקדם בהריון. אמרו לי שרוב הסיכויים שהוא יוולד עיוור".
קראו גם:
בגיל חמישה שבועות עבר חושן ניתוח בעין אחת ולאחר החלמה הוא נותח גם בעינו השנייה. לאחר שיקום נוסף ובעזרת עדשות מגע מיוחדות הוא החל לראות. מאד לידתו עבר חושן ארבעה ניתוחים והוא נמצא במעקב במחלקת העיניים של בית החולים "סורוקה" כשהוא עובר בדיקות ראייה תקופתיות.
"חושן נולד עם קטרקט סמיך", מציין ד"ר עאהד אמטיראת, רופא עיניים בכיר במערך העיניים ב"סורוקה", "מה שמאוד מגביל את היכולת לפתח ראייה. עד גיל חודשיים הסרנו את הקטרקט וחושן התחיל לראות אור. בהמשך הוספנו לו עדשות מגע. זה פרויקט שלקחנו על עצמנו. ספיר, אמו של חושן, ואני ואנחנו הולכים בדרך הזאת ביחד עד היום".
"ביום הראשון ששמנו לו את עדשות המגע", נזכרת ספיר, אמו של חושן, "הפעלנו את המובייל מעליו, משהו שעד אז הוא לא ראה ופתאום הוא מסתכל, רואה ומגיב. אני מאמינה שבעזרת השם, עם הזמן ועם הטיפול המסור של ד"ר אמטיראת וצוות מערך עיניים, הראייה של חושן תלך ותשתפר".
לעדכונים - חדשות באר שבע