הבוקר (רביעי) יצאו רופאי בית החולים סורוקה בשביתת מחאה. זאת בעקבות תקיפת רופא הילדים, ד"ר יריב פרוכטמן, על ידי זוג הורים שהגיעו עם בנם לטיפול רפואי ביום שני האחרון. הרופאים השביתו את הפעילות הרפואית ויצאו להפגין. המצב הזה לא יכול להימשך".
2 צפייה בגלריה
הרופא המותקף ד"ר יריב פרוכטמן, בהפגנה
הרופא המותקף ד"ר יריב פרוכטמן, בהפגנה
הרופא המותקף ד"ר יריב פרוכטמן, בהפגנה
(צילום: הרצל יוסף)
יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, דרש לדאוג לאבטחה בבית החולים ומתח ביקורת על מערכת האכיפה:"אנחנו מוטרדים מזה שבבתי המשפט התהליך נמשך זמן ארוך, צריך לעשות שיפוט מהיר על תקיפת צוות רפואי, לא ייתכן שזה ימשך שלוש ארבע שנים, ואחרי זה כולם מוותרים כולל השופטים והענישה לא מרתיעה".

2 צפייה בגלריה
הפגנה בבית החולים סורוקה
הפגנה בבית החולים סורוקה
הפגנה בבית החולים סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)

עוד אמר פרופ' חגי כי, "אנחנו רואים במקצוע שלנו שליחות להציל חיים, לא ניתן שצוותים שלנו יהיו מותקפים". אנשי רפואה ששוחחנו עימם מודאגים מתופעת האלימות בבתי החולים והביעו חששם שזה יילך וייתגבר דבר שפוגע בעבודתם הסדירה".

קראו גם:

מטופלים בסורוקה הביעו הבוקר הזדהות מלאה עם מאבק הרופאים נגד האלימות שמופעלת נגדם. אחד החולים שצפה בהפגנה אף אמר בכעס ל"מיינט באר שבע והנגב": לאן הגענו שצוותי רפואה שעושים עבודת קודש מוצאים את עצמם מותקפים? אנשים האלה צריכים להיות מאחורי סורג ובריח".
האירוע האלים השבוע מצטרף לשורה של מקרי אלימות נגד צוותים רפואיים. כאשר רק באוקטובר האחרון מטופל ובני משפחתו תקפו מאבטח, וחודש לקודם לכן מטופלים ובני משפחתם תקפו רופא ואחות.
ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, חיזק את הרופאים והצוותים הרפואיים: "לצערי, חווינו שוב אירוע אלימות כלפי רופא בבית החולים. אני מחזק את ד"ר פרוכטמן ומביע זעזוע ואפס סובלנות מכל מקרה של אלימות מילולית ו/ או פיזית כלפי הצוותים מכל הסקטורים. אני מקווה שיעמידו לרשותנו כלים ואמצעי הרתעה נוספים למגר את האלימות כלפי הצוותים, שמגיעים כל יום לתת מענה לאנשים הזקוקים לטיפול רפואי ולהציל חיים״.
פרופ׳ דניאל קפלן, מ״מ יו״ר ועד בסורוקה: "אנו מודים לכל מי שהצטרף והגיע לתמוך באסיפת ההסברה ולהנהלת בית החולים על התמיכה במחאתנו. אנו מוקיעים כל אלימות כלפי הצוותים בבית החולים ותומכים בד"ר יריב פרוכטמן שפעל להגנת הצוות שעובד עימו. אנו קוראים לשפר ולהגביר את האבטחה במוסדות הבריאות ולחנך נגד אלימות מכל סוג. כמו כן אנו מצפים ממערכת המשפט לענישה מרתיעה שתיתן מענה ותמגר את מקרי האלימות שהולכים ומחריפים בשנים האחרונות בכל הארץ. אנו נמשיך להעניק טיפול ועזרה לכל מי שנזדקק לכך ונמשיך לעשות את עבודתנו על הצד הטוב ביותר".