לפני כשבוע פרסמנו שאלה פשוטה בעמוד הפייסבוק של "מיינט באר שבע והנגב": איזה רחוב הכי מרגיז אתכם בבאר-שבע ולמה?. לפי התגובות יש לנו "מנצח" בתואר הרחוב המרגיז ביותר.
3 צפייה בגלריה
משאל "מיינט באר שבע" - הרחוב הכי מרגיז
משאל "מיינט באר שבע" - הרחוב הכי מרגיז
משאל "מיינט באר שבע" - הרחוב הכי מרגיז
(צילום מסך)
בעיות ניקיון, מצוקת חניה, צואת כלבים ועומסי תנועה היו הסיבות העיקריות שלכם, הגולשים, לסלידה מרחוב מסוים. כאשר עיקר התגובות העלו שהרחוב המרגיז ביותר לדעתכם הוא דרך מצדה. הסיבה העיקרית: הצרת הכביש לטובת מדרכות, מה שיצר כתגובת שרשרת עומסי תנועה, והפך את הרחוב למעיק במיוחד לנסיעה.
קראו גם:
יורי, המתגורר בדרך מצדה, מסכים עם הרוב, ומסביר: "מה ההיגיון בתכנון כבישים צרים? לפני כן היו שני נתיבי נסיעה והתנועה זרמה, היום יש נתיב אחד וכל הזמן יש עומסי של תנועה, בשעות השיא התנועה תקועה ולא זורמת, מי שתכנן את הכביש הזה צריך לשלול לו את הרישיון".
ומה כתבו הגולשים? "פעם הכביש בדרך מצדה היה דו נתיבי, היום הוא חד נתיבי והעומסים בלתי נסבלים", "כבישים צרים ומדרכות רחבות", "הזיה, כביש דו סטרי ואין מקום לשני רכבים, ועוברים שם אוטובוסים ומשאיות, צריך להפוך את הכביש לחד סטרי".
3 צפייה בגלריה
רחוב מצדה. צר מדי
רחוב מצדה. צר מדי
רחוב מצדה. צר מדי
(צילום: באדיבות תושבים)
גם רחוב הגאולים בשכונה ג' צוין ולא לטובה. הסיבה היא חניות נכים מרובות, מה שיוצר מצוקת חנייה באזור. לדברי אחת הגולשות: "כל הרחוב עם חניות מסומנות לנכים. מי שלא נכה אין לו איפה לחנות".
רחוב שלישי שעלה בתגובות הגולשים הוא רחוב גדעון האוזנר בשכונת רמות. שם הגולשים טענו כי הרחוב מלא בצואת כלבים, מה שהופך את הסביבה למאוסה עבור העוברים ושבים. "הילדים שלי קוראים לו רחוב הקקי", כתב אחד התושבים שחיווה את דעתו במשאל, והפנה אצבע מאשימה כלפי התושבים, שלא מקפידים לאסוף את גללי בעלי החיים, ומתעלמים מהמפגעים שהדבר יוצר לסביבה".
3 צפייה בגלריה
שכונת רמות. בקרוב תאושר תוכנית מיתאר לעיר
שכונת רמות. בקרוב תאושר תוכנית מיתאר לעיר
שכונת רמות. אחד הרחובות המעצבנים נמצא כאן
(צילום: הרצל יוסף)
רחוב נוסף שעצבן אתכם הוא 'חטיבת הנגב', וההסבר? מדובר ברחוב צר שמתפרצים אליו כלי רכב מכל מיני יציאות שלא תמיד גלויות לעין הנהג.
את החמישייה סגר רחוב ארלוזורוב בשכונה ג', ששמו הועלה מספר פעמים, ולא בהקשר חיובי. שם טענו הגולשים שמתבצעות עבודות תשתית מזה שנה, "ולא רואים את הסוף".
מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "כחלק מהמגמה לשיפור איכות החיים בעיר, החליטה עיריית באר שבע לאמץ מדיניות של פיתוח בר קיימא במגוון תחומים, לרבות בתכנון העירוני בנושאים סביבתיים הקשורים למערכות התחבורה.
"במסגרת זו, פועלת העירייה בשיתוף עם משרד התחבורה לתכנון רחובות ברי קיימא תוך חלוקה מאוזנת ושיוויונית בין כלל עוברי הדרך.
"התכנון כולל מדרכות להולכי רגל , שביל אופניים, נתיבי תחבורה ציבורית ותנועת כלי רכב. זאת תוך שימת דגש על הנושא הביטחותי והתחשבות בצורכיהם השונים של כלל המשתמשים.
"יש לציין, המדיניות החדשה זוכה להערכה רבה ולשביעות רצון של תושבי העיר".
יש רחובות ששכחנו? מוזמנים ומוזמנות להוסיף, להסביר ולהגיב בעמוד הפייסבוק של "מיינט באר שבע והנגב".
לעדכונים - חדשות באר שבע