זה לא נגמר: סערה היום (ג') בתיכון מקיף זילברמן בבאר שבע בעקבות חזרתה ללימודים של התלמידה בת ה-12 מהמגזר שיוחסו לה אמירות נגד המלחמה בעזה.
2 צפייה בגלריה
התלמידים בתיכון זילברמן
התלמידים בתיכון זילברמן
התלמידים היום בתיכון זילברמן
(צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' בחוק זכויות יוצרים)

עשרות תלמידים קראו קריאות נגד התלמידה, שהורחקה מבית הספר לאחר שנטען כי אמרה "חיילי צה"ל רוצחים ילדים" במהלך דיון בכיתה. היא שבה היום ללימודים, מה שעורר סערה גדולה בשטח.
הצוות החינוכי במוסד התקשה בתחילה להשתלט על הסתערות התלמידים שקראו קריאות גנאי נגדה ונגד תלמידים ערבים נוספים, ולאחר קריאות "לכו אחורה" הדף אותם.
רק לאחר דקות ארוכות הצליח צוות בית הספר להחזיר את הסדר על כנו, אולם הרוחות עדיין סוערות בעקבות חזרתה של התלמידה.
עו"ד שחדה אבן ברי, פעיל למען זכויות הבדואים המייצג את התלמידה, גינה את האירוע בבית הספר: "המחזה המביש חזר על עצמו, אותם הילדים מאותו בית ספר, אשר קראו לשרוף את הכפר של הילדה הערבייה שלומדת איתם, חזרו על צרחותיהם של לא רוצים ערבים/מחבלים בבית הספר. הקריאות הן תולדה של הסתה מחוץ לכותלי בית הספר שמקבלות עידוד מאנשים קיצוניים מבחוץ 'ומלמעלה' כולל קריאות של סגן ראש עיר בישראל לגרש את כל המשפחה".

2 צפייה בגלריה
שחדה אבן ברי
שחדה אבן ברי
שחדה אבן ברי
(צילום: הרצל יוסף)

לדברי עו"ד אבן ברי, "לצערנו מי שהפיץ את השקרים וסילף את דברי הילדה רצה בסילוף על מנת לגרום למהומה הזאת". לדבריו, הוא מצפה מההורים ומצוות החינוך לדאוג לאווירת לימודים תקינה "ולשמור על שלום וביטחון הילדה וקומץ התלמידים הערבים הלומדים בבית הספר".

קראו גם:

ממשרד החינוך מחוז דרום נמסר בתגובה: "האירוע שהתרחש היום טופל חינוכית ומשמעתית על ידי הנהלת בית הספר. התבצעה הסברה בכל הכיתות באשר לגבולות חופש הביטוי אל מול דברי הסתה. בית הספר העביר מסר ברור ולפיו לא יתן יד לכל אמירה קיצונית ומפלגת ויפעל בחומרה כנגד כל איום על שלומם של מי מתלמידיו. הצוותים החינוכיים קיימו שיחות אישיות עם כל התלמידים שעודדו אמירות שאין להן מקום. תלמיד אחד הושעה מהלימודים ואחרים הביעו חרטה על דבריהם.
"המשרד, המחוז, הנהלת בית הספר והצוותים החינוכיים ממשיכים ללוות את התלמידים באופן צמוד ולטפל באירוע מבחינה חינוכית, משמעתית, רגשית וחברתית".