במשך 31 שנה התנדב יגאל יגן, תושב באר־שבע, במועדון של עמותת "אנוש" בבאר־שבע, ולפני כשנה, כך לטענתו, הופסקה לפתע פעילותו ההתנדבותית במועדון, לאחר, שלדבריו, הוטחו בו על ידי מנהלי המקום האשמות ועלילות שווא ללא קשר לפעילותו רבת השנים כמדריך של אנשים בעלי צרכים מיוחדים שפקדו את המקום.
1 צפייה בגלריה
יגאל יגן. "עשו לי משפט שדה"
יגאל יגן. "עשו לי משפט שדה"
יגאל יגן. "עשו לי משפט שדה"
(הרצל יוסף)
יגן (70) עבד במשך קרוב ל־40 שנה במפעל "מכתשים" והיה בקשר טוב עם מנכ"ל המפעל דאז, תיאודור (טיטו) שנברגר ז"ל, שנפטר לפני כחודשיים. לאחר פרישתו של שנברגר מתפקידו כמנכ"ל "מכתשים", הוא התנדב לנהל את מועדון "אנוש" בבאר־שבע ורתם איתו לפעילות ההתנדבותית גם את יגאל יגן.
לאחר 25 שנה, כך מספר יגן, פרש שנברגר מפעילותו הניהולית במועדון "אנוש", ויגן עצמו המשיך שש שנים נוספות עד שהופסקה פעילותו במועדון.
קראו גם>>
"הודחתי ללא כל סיבה", סיפר יגן ל"ידיעות הנגב", "וברוע מחפיר. במהלך תפקודי כמדריך של מתמודדים, אנשים בעלי צרכים מיוחדים ומוכי גורל, אנשים ששקועים בבעיות נפשיות, השתדלתי להקנות להם כלים להתמודדות בחיים.
יגאל יגן: "אהבתי את פעילותי, וביום בהיר אחד החליטה רכזת הסניף לארגן לי שימוע שבסופו נדרשתי לא להגיע יותר למועדון ולהימנע מכל קשר עם המתמודדים"
"שמתי דגש על קבלת ה'אני' ולהגדלת המוטיבציה להילחם בנכות. הבהרתי להם שאין שלמות בחיים בכלל וניתן לחיות בצורה יותר מסבירה גם לצד הנכות. הקשר שלי עם המתמודדים היה מקסים. הייתי מופיע לפעילות שלוש פעמים בשבוע.
"מיותר לומר שאהבתי את פעילותי, וביום בהיר אחד החליטה רכזת הסניף לארגן לי שימוע שבסופו נדרשתי לא להגיע יותר למועדון ולהימנע מכל קשר עם המתמודדים אותם הדרכתי במשך עשרות שנים.
"עשו לי משפט שדה והטיחו בי האשמות פרועות ללא שום קשר למציאות. מבחינתי, זה סיפור כואב ביותר".
מעמותת "אנוש", העמותה הישראלית לבריאות הנפש, נמסר בתגובה: "יגאל היה מתנדב ותיק במרכז החברתי בבאר־שבע ובין השאר העביר סדנה לכתיבה יוצרת לבאי המועדון.
"לאורך שנים נעשו ניסיונות רבים לדייק את התכנים שהביא לפעילויות שיתאימו למתמודדי הנפש, אך לצערנו, לא רק שהניסיונות לא צלחו, אלא שלאורך זמן רב יגאל לא שעה לתלונות ולבקשות הצוות להתאמת הסדנה והאווירה בסדנה כלפי המשתתפים בה היתה לא נעימה, עד שנאלצנו להפסיק את פעילותה עקב ההשפעה השלילית על מקבלי השירות וההתנהגות המטרידה".
"לאחר מכן המשיך יגאל להגיע לפעילויות משותפות כמתנדב", עוד נמסר מהעמותה, "אולם ככל שעבר הזמן, התרבו תלונות מצד הצוות על כך שהוא מדבר אליהן בחוסר כבוד, מעליב ואף ממריד את המשתתפים בפעילויות נגדן.
"בשלב זה, ולאחר אזהרות חוזרות ונשנות, נאלץ הצוות להפסיק את השתתפותו של יגאל בפעילות המרכז. הוא התבקש להגיע לשיחה עם הנהלת הסניף, אולם סירב להגיע אליה, ובמקום זאת אף הגיע והפריע למהלך הפעילות השוטפת במרכז. צר לנו, כי כך מסתיימת התנדבותו של יגאל תוך הפרת אמון מוחלט בינו ובין המרכז ובינו ובין מתמודדי נפש המגיעים למרכז".
לעדכונים: חדשות באר שבע