תוצאות הבחירות המקומיות, שהתקיימו בשבוע שעבר, לא הפתיעו ככל שמדובר בייצוג הנשי במגרש הפוליטי המקומי.
3 צפייה בגלריה
עו"ד נילי אהרון ראש מועצת ירוחם
עו"ד נילי אהרון ראש מועצת ירוחם
עו"ד נילי אהרון ראש מועצת ירוחם
(צילום: יח"צ)

מבין כל הרשויות המקומיות באזור הנגב, רק ברשות מקומית אחת, ירוחם, נבחרה אישה לעמוד בראש הרשות. מדובר בעו"ד נילי אהרון, שהתמודדה מטעם סיעת הליכוד מול טל אוחנה, שכיהנה קודם לכן בתפקיד ונוצחה על ידי נילי אהרון בהפרש של יותר מ־20 אחוז.
הייצוג הנשי ברשויות המקומיות בנגב, כמו גם במפה המוניציפלית בכל רחבי הארץ, הוא נמוך יחסית לייצוג הגברי. בפעם האחרונה בה כיהנה אישה בראשות עיר כלשהי בנגב, היתה זו טלי פלוסקוב, שכיהנה כראש עיריית ערד בשנים 2010-2015.
אמנם יש גם מקרים יוצאים מן הכלל, כמו למשל ממלאת מקום ראש עיריית באר־שבע, ד"ר חפצי זוהר, שגם מחזיקה בתיק החינוך, שמשמשת בתפקידה ב־15 השנים האחרונות.

3 צפייה בגלריה
ד"ר חפצי זוהר
ד"ר חפצי זוהר
ד"ר חפצי זוהר
(צילום: הרצל יוסף)

ואם בעיריית באר־שבע עסקינן, הרי שלאורך השנים מובילה בירת הנגב בייצוג הנשי בהרכב מועצת העירייה בהשוואה לייצוגן ברשויות העירוניות האחרות בארץ, עם שיעור של כ־37 אחוז של ייצוג נשי במועצה.
מנגד, בשאר הרשויות בנגב שיעור הייצוג הנשי עומד על כ־20 אחוז, בעוד שברשויות במגזר הבדואי אין ולו אישה אחת המכהנת כראש רשות מקומית, גם לא כחברת מליאת מועצה כלשהי.
בבחירות האחרונות אמנם נרשמו שתי התמודדויות של נשים בנגב על ראשות הרשות המקומית, אך אלה הסתיימו בהפסד של המתמודדות. בעומר הפסידה סימה כחלון את ראשות המועצה לארז בדש בהפרש של למעלה משמונה אחוזים, ואילו במצפה רמון נוצחה פלורה שושן, שכיהנה בעבר כראש המועצה המקומית, על ידי אליה וינטר בהפרש של כ־19 אחוז.

3 צפייה בגלריה
פלורה שושן
פלורה שושן
פלורה שושן
(צילום: הרצל יוסף)

נחמה פורתא עבור פלורה שושן, שהתמודדה מטעם המחנה הממלכתי, היא העובדה שהסיעה בראשותה גרפה למעלה מ־31 אחוז בבחירות למליאת המועצה המקומית, כמעט תשעה אחוזים יותר משיעור התמיכה לה זכתה סיעת הליכוד, סיעתו של ראש המועצה הנבחר.

קראו גם:

גם בגזרת המועצות האזוריות בנגב לא היה חדש תחת השמש. עם תום ספירת הקולות התברר כי גם הפעם לא תעמוד אישה בראש אחת מהמועצות האזוריות בנגב, וכי היבחרה בעבר הלא רחוק של סיגל מורן, שכיהנה בשנים 2009-2018 כראש המועצה האזורית בני שמעון, היה בבחינת אירוע יוצא דופן בשדה הפוליטי המקומי.
"השיח המגדרי בהקשר הפוליטי", אמרה השבוע ל"מיינט באר שבע והנגב" נילי אהרון, ראש המועצה הנבחרת בירוחם, "היה צריך בשלב זה כבר להיות נחלת העבר. נוכחותן של נשים בעמדות מפתח היא הכרח המציאות, ואנחנו כאן כדי להוכיח זאת.
"אני גאה ומודה לתושבי ירוחם ששמים לנגד עיניהם את היכולות והכישורים של האדם בלי כל קשר למגדר שלו, ועל בחירתם החד משמעית במנהיגה שהם נותנים בה אמון, שתוביל את ירוחם סוף סוף למקומות בהם היא ראויה וצריכה להיות".