רופא, תושב עומר, מואשם בכך שרכש בבתי מרקחת תרופות, שחלקן עלולות להוות סם מסוכן, באמצעות כ- 750 מרשמים פיקטיביים שהנפיק ומכר אותן ללקוחות שונים בחו"ל בסכום כולל של כ- 2.6 מיליון שקל. בנוסף לכך גם ביצע עבירות מס בהיקף של כחצי מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
אישה תרופות
אישה תרופות
מכר את התרופות לאנשים בחו"ל
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום, שהוגש ביום שני לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע באמצעות בא כוח הפרקליטות, עו"ד ציון קינן, עולה כי הרופא הנאשם, ד"ר ישראל לוין (73), הפעיל בין השנים 2016-2019 אתר אינטרנט בשם "אלישך" ומכר באמצעותו תרופות ללקוחות שונים בעולם, בהם בארצות הברית וברוסיה. את התרופות רכש הרופא, כך על פי כתב האישום, בבתי מרקחת שונים תוך שימוש במרשמים פיקטיביים אותם הוא הנפיק בעצמו, לאחר שמילא פרטי מטופלים מצילומי דרכונים ישנים שנותרו ברשותו.
במטרה לקבל את התרופות, נטען בכתב האישום, הציג הרופא הנאשם במרמה מצגי שווא לבתי המרקחת, לפיהם המטופלים הינם אזרחים זרים המטופלים אצלו במסגרת תיירות מרפא, זאת למרות שצילומי הדרכונים היו שייכים למטופליו בעבר ובעת ביצוע העבירות בגינן הוא נאשם הם כבר לא שהו בישראל.
קראו גם:
על פי כתב האישום עולה כי הרופא הנאשם מכר כ- 560 אריזות המכילות תרופות שונות, בהן פנטול וריטלין, מבלי שניתן לו היתר או רישיון כדין. בנוסף, כך נטען בכתב האישום, נהג הרופא הנאשם לייצא תרופות ולדווח כי מכר דוגמיות ולא תרופות בהיקף מלא, זאת על מנת לזכות בפטור ממס ערך מוסף. כך דיווח הרופא הנאשם על הכנסותיו למע"מ, על פי כתב האישום, דיווחי כזב ונמנע מתשלום מע"מ בסך של כ- 425 אלף שקל.
חקירת הפרשה החלה כתוצאה משיתוף פעולה בין שלטונות המכס בארצות הברית ובין שלטונות המכס בישראל ובהמשך היא נוהלה על ידי חוליית הלבנת ההון בימ"ר נגב, חקירות מע"מ באר-שבע, משרד הבריאות ויחידת המכס בליווי פרקליטות מחוז הדרום.
בד בבד, עם הגשת כתב האישום, הוגש לבית המשפט גם הסדר טיעון בין הצדדים, לפיו יודה הרופא הנאשם ויורשע בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ייצוא סמים וידיעות כוזבות לפי חוק המע"מ. לעניין העונש, הוסכם כי הפרקליטות תעתור לעונש של 12 חודשי מאסר בפועל וכי הנאשם ישלם לקופת המדינה סכום כולל של 1.2 מיליון שקל. ההגנה, כך הוסכם במסגרת הסדר הטיעון, תטען באופן חופשי פרט לאי הרשעתו של הנאשם. הדיון בתיק האמור נקבע ל- 27 באוקטובר הקרוב והוא יתנהל בפני השופט יובל ליבדרו.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב