מחסור בעתודת רופאים וגורמי רפואה בנגב: ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' מזהיר מפני המחסור החריף ברופאות ורופאים ובכוחות סיעוד מקצועיים בישראל בכלל ובנגב בפרט "המשבר עמוק עוד יותר בנגב", ומציע הכפלת מספר הסטודנטים לרפואה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון, וקביעת יעד של 50 אחוז מהמתקבלים מקרב תושבי הנגב.
1 צפייה בגלריה
על פי הליכי בירור נמצא כי הרופא חרג מהכללים
על פי הליכי בירור נמצא כי הרופא חרג מהכללים
חייבים יותר רופאים
(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)
קראו גם:
בפנייה לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ', חושש דנילוביץ', כי אם לא תהיה היערכות בהתאם המצב רק ילך ויחמיר. "המרכז הרפואי סורוקה הוא היחיד שמשרת את אוכלוסיית הדרום ועד לשנת 2025 צפוי לעבור טלטלה כבדה, בעקבות יציאה מסיבית לגמלאות".
נתון נוסף שעליו מצביע דנילוביץ' הוא בעניין החלטת הממשלה משנת 2014 להקמת בית חולים שני בנגב. "לפרויקט לאומי חשוב ומשמעותי זה, היתה צריכה המדינה כבר מזמן להיערך, הן בהיבט הפיזי – תשתיתי והן בהכשרת כוח אדם רפואי – מקצועי", אומר דנילוביץ'. "מה שלא נעשה עד כה".
לאחרונה נחשף כי מספר הלומדים רפואה מקרב תושבי הנגב עומד על בודדים (כ- 12 סטודנטים), מה שחושף את גודל הבעייה. דנילוביץ' קרא לשנות את המצב, ולקבוע יעד ברור של קבלת יותר ויותר סטודנטים מהנגב: "לאורך השנים למדנו שאוכלוסייה זו (מקומית) נשארת לבסוף מתוך בחירה ואמונה, כדי לשרת את תושבי הדרום וממשיכה להתגורר בנגב", מנמק דנילוביץ' את יוזמתו והצעתו.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב