אירוע חריג ברהט: הבוקר (יום שלישי), סמוך לשעה 06:00, במהלך פעילות של לוחמי יחידת המסתערבים של משמר הגבול ברהט למעצרם של שני חשודים, שוהים בלתי חוקיים, נפתחה אש חיה לעבר הלוחמים. הכוחות בתגובה ירו למוות בחשוד, סנד באלם אלהרבד (27), נשוי ואב לשלושה ילדים, תושב רהט.
1 צפייה בגלריה
רהט. "הנתונים מדברים בעד עצמם" | צילומים: הרצל יוסף
רהט. "הנתונים מדברים בעד עצמם" | צילומים: הרצל יוסף
מעצר החשודים הסתבך. רהט
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
במקום נתפס אקדחו של החשוד יחד עם מחסנית ותחמושת. החשוד שנורה פונה לקבלת טיפול רפואי וצוות של מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו של החשוד. באירוע לא היו נפגעים בקרב לוחמי יחידת המסתערבים.
התקרית הובילה לשורה של תגובות חלוקות. ראש העיר רהט, פאיז אבו סהיבאן, אמר הבוקר למיינט באר שבע והנגב: "מדובר באירוע מצער ביותר. אירוע כזה של הרג אדם מחייב הסברים ובדיקה מעמיקה. יש הרבה דרכים כדי לעצור אדם ולא לעשות לו משפט שדה. אנחנו נדרשים עכשיו להרגיע את הרוחות בעיר ולעמוד לצד משפחתו של ההרוג".
יו"ר עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר, מסר בתגובה על האירוע: "כל הכבוד לכוחות שפעלו בשטח, הגיבו במהירות וחיסלו את המחבל. צריכים להנהיג מדיניות אכיפה ותגובה נוקשה ולהילחם בתופעת הנשק הבלתי חוקי ללא מורא ופחד".
אורטל פרלמן שמואלי מראשי הפורום לקידום הנגב: "רק לאחרונה חוקק חוק בכנסת שמצהיר על ענישת מינימום למחזיקי נשק לא חוקי, אך בנגב עדיין ישנם כלי הריגה בידיים של אנשים שאין להם כל בעיה להשתמש בהם נגד השוטרים שאמונים על שמירת החוק והסדר הציבורי. הגיע הזמן שממשלת ישראל תכריז על מבצע לאיסוף הנשק הבלתי חוקי. כל יום ללא מבצע נרחב מחמיר את אבדן המשילות בנגב. ירי על כוחות הביטחון הוא חציית קו אדום שאסור לעבור עליו על סדר היום".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב