נשר נוסף, השביעי במספר מאז השבוע שעבר, נמצא היום (יום ראשון) ללא רוח חיים כתוצאה מהרעלה בשטח ליד ירוחם וזאת לאחר שבשבוע שעבר נמצאו מתים ארבעה נשרים בוגרים ושני גוזלי נשרים. על פי החשד, הנשר שנמצא מת היום מצא את מותו כתוצאה מאכילה של אותו פגר של בעל חיים שטופל בתרופה וולטרן (דיקלופנאק) הקטלנית לנשרים.
1 צפייה בגלריה
הנשר שנמצא מת
הנשר שנמצא מת
הנשר שנמצא מת
(צילום: גיל לפידות, רשות הטבע והגנים)

בעשרת הימים האחרונים אותו נשר, שנשא את מספר הזיהוי t54, לא שידר באמצעות המשדר שמחובר לגופו והיה חשד כי הוא נפגע גם כן באירוע ההרעלה ליד ירוחם. הנשר בן ה-8, אשר בקע לעולם בשנת 2016 ומאז נמצא במעקב צמוד של רשות הטבע והגנים, ככל הנראה מת כבר לפני עשרה ימים, אך בשל מיקומו לא נוצר קשר סלולרי עם המשדר.
ככל הנראה, חיות טורפות הזיזו את הנשר המת, שהיה מוטל למרגלות מצוק הקינון, למקום עם קליטה וכתוצאה מכך המשדר נקלט ושידר את הבשורה על מותו של הנשר.
אוהד הצופה, אקולוג עופות ברשות הטבע והגנים, ציין, כי "אנחנו נמצאים באירוע מתגלגל בשל אופי הפגיעה של התרופה, שהשפעותיה באות לידי ביטוי רחוק ממקום החשיפה לרעל. יש עוד מספר נשרים ממושדרים שהיו בנקודה בה אנו יודעים שהיה פגר, שלפי הממצאים בנתיחה שבוצעה במכון הווטרינרי ניתן לקבוע, כי טופל בחומרים שמסוכנים למי שניזון מהפגר.
"אנו עדיין לא יודעים כמה נשרים שאינם ממושדרים היו גם כן בנקודה. המקרה הזה עצוב וכואב, במיוחד כשאנו יודעים שהנשרים הללו כולם נמצאים בגיל בהם היו יכולים להעמיד צאצאים".

קראו גם:

ברשות הטבע והגנים ציינו, כי "רשות הטבע והגנים כואבת את מקרי המוות המיותרים שהתרחשו בהיעדר סניטציה ראויה. קיימת תכנית לטיפול ולמניעת הרעלת נשרים, אשר אושרה בחודש ספטמבר אשתקד בקרן הניקיון, אך התקציב טרם הועבר. הנשר המקראי נמצא בסכנת הכחדה חמורה. אוכלוסיית הנשרים הקיימת בארץ מונה פחות מ- 190 פרטים. כל פרט שאובד זו מכה אנושה למאמצי שיקום האוכלוסייה המקומית".