שי קדוש, תושב להבים ואב לילד בן ארבע על הרצף האוטיסטי, נתקל לא אחת בקושי ללכת עם בנו ולצפות בסרט בקולנוע. לאחר שהתברר לו כי הקושי הזה הוא נחלתם של הורים רבים שילדיהם נמצאים על הרצף, הוא החליט לעשות מעשה.
קדוש, בשיתוף פעולה עם הנהלת ה"סינמה סיטי", קבוצת הפייסבוק "אוטיזם זו לא קללה" ועמותת "חברים על הרצף", יזם אירוע יוצא דופן מסוגו שיתקיים מחר (רביעי) בסינמה סיטי בבאר-שבע. האירוע יכלול הפנינג למאות ילדים ונערים על הרצף האוטיסטי בהשתתפות שחקני הפועל באר-שבע ולאחריו יוקרן עבורם הסרט "הבאג של רון". הכניסה לאירוע היא ללא תשלום והמשתתפים יזכו גם לפופקורן.
1 צפייה בגלריה
שי קדוש ובנו
שי קדוש ובנו
שי קדוש ובנו
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"הכל החל כאשר שמעתי שהורים לילדים ונערים על הרצף האוטיסטי מתביישים ללכת איתם להצגות ולסרטים, כי לפעמים התנהגותם של הילדים אינה מסתדרת עם הנורמה", מספר קדוש. "רון, הבן שלי, אובחן לפני כשנתיים כילד על הרצף האוטיסטי, בתפקוד נמוך. אני נתקל בהרבה מקרים של משפחות לילדים עם סיפור דומה, שחוששות ונזהרות מלקחת את ילדיהם לבית הקולנוע או להצגות. מדובר בילדים ונערים שיש להם כל מיני התפרצויות ותגובות חריגות כשהם במקומות הומי אדם. הוריהם מתביישים בסיטואציה שכזו כשהם בציבור. לחברה הנורמטיבית קשה לקבל את זה. אנחנו כאן בשביל לעשות את השינוי הזה ולהעלות את המודעות לקבלת השונה".
באירוע צפויים להשתתף כ- 200 ילדים ונערים על הרצף האוטיסטי, שיהיו מלווים על ידי הוריהם. הוא יחל בשעה 17:00 בהפנינג ולאחריו יוקרן בשעה 18:00 הסרט.
קדוש אינו מסתפק במיזם החד פעמי הזה. הוא מתכוון למנף את המיזם הזה לפריסה ארצית, כך שבתי הקולנוע בארץ יקצו אחת לשבוע אולם לטובת הקרנת סרט לילדים ובני נוער על הרצף. "אנחנו בדרך הנכונה", מציין קדוש, "אנחנו בתחילתה של דרך נפלאה. זה מרגש בטירוף".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב