על אף שאין הנחיות מיוחדות מפיקוד העורף, על רקע איומי איראן וסיום חג הרמדאן הרשויות המקומיות בנגב נערכות לתרחישים אפשריים בעקבות המציאות הביטחונית.
1 צפייה בגלריה
(מקלטים בבאר שבע. צילום ארכיון: הרצל יוסף)

בעיריית באר-שבע עוקבים אחר המצב ומנהלים שיח הדוק ותדיר עם פיקוד העורף וגורמי הביטחון. בעירייה מודעים לדאגה בקרב התושבים ולכן הם הודיעו על כל התפתחות שתהיה ויעדכנו את התושבים.
"אנו ערים למתיחות הביטחונית והחשש בקרב תושבי העיר מפני הסלמה", כך אומרים בעירייה, אולם בשלב זה לא נפתחו המקלטים הציבוריים וממתינים להנחיות.
בישוב להבים הסמוך לבאר-שבע לא ממתינים, ואנשי מחלקת הביטחון התקינו מערכת לפתיחת מקלטים ובקרה במקלטים ברחובות חצב, פלפלון ושקמה. המערכת פותחה במיוחד עבור מקלטים בישראל ומאפשרת פתיחה או נעילה יזומה או אוטומטית של דלתות המקלטים באופן מיידי ובטוח בעת אירועי חירום כגון התרעות "צבע אדום" והסלמות ביטחוניות.

קראו גם:

הבוקר זימן ראש מועצת להבים, אלעד ארזי, ישיבה של כלל ראשי המכלולים בחירום ישיבת הערכת מצב על רקע המציאות הביטחונית. קצין הביטחון ( קב"ט) של הישוב סקר את היערכות מערך הביטחון חרבות ביערכות מבצעית ולוגיסטית.
יש לציין, כי ראש המועצה ארזי הנחה את מנהלי ומנהלות מסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי לערוך עוד ה יום תרגיל כניסה למרחבים מוגנים לרבות בפעילויות החוגים. בהמשך תתקיים ישיבת הערכת מצב עם נציגי פיקוד העורף ולאחריה יודיעו לציבור אם יש שינוי הנחיות.