מהפכת הנסיעה מתל אביב לבאר שבע בפחות מ-40 דקות: הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות אישרה היום (ב') מקטע נוסף של המסילה המהירה לבאר שבע, באורך של כ-60 קילומטרים.
2 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת באר שבע
תחנת הרכבת באר שבע
תחנת הרכבת באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

מדובר במקטע בין מחלף שורק לתחנת הרכבת באר שבע צפון (תחנת האוניברסיטה). התוכנית שאושרה היום כוללת שתי מסילות מחושמלות לרכבות מהירות עד 250 קמ"ש, שיפעלו לצד המסילות הפרבריות הקיימות.
אורך המסילה כ-60 קילומטר בין מחלף שורק, דרך התוואי הסמוך לכפר מנחם ועד לחיבור עם תחנת הרכבת באר שבע צפון הסמוכה לאוניברסיטת בן גוריון.
המסילה החדשה עוברת בסמוך לכביש 6 וכן לקווי תשתית ארציים נוספים: מסדרון מתח עליון, קו הגז הארצי, קו קולחין 24 צול ושני קווי דלק, כך שהיא לא תגזול שטחים פתוחים מעבר לנדרש.

2 צפייה בגלריה
תחנת האוניברסיטה. תהפוך למרכז תחבורתי משולב
תחנת האוניברסיטה. תהפוך למרכז תחבורתי משולב
תחנת האוניברסיטה
(צילום: הרצל יוסף)

התכנית כוללת הקמת 28 גשרים, שרובם יוכלו לשמש גם למעבר בעלי חיים, ומבנים הנדסיים המשרתים את המסילה. באזור שמורת פורה, קובעת התכנית מעבר אקולוגי,בהמשך למעבר שיוקם מעל כביש 6.
בתחום תחנת באר שבע צפון התוכנית מציעה להקצות שטח להקמת ״האב״ תחבורתי משולב(מתח״מ) המחבר בין כל אמצעי התחבורה הציבורית באזור,תוך הבטחת מעברים נוחים ביניהם.המתח״מ מקודם במקביל בתוכנית נפרדת.
המסילות המהירות לבאר שבע הן חלק מרשת מסילות, הכלולה בתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040, שאושרה על ידי משרד האוצר ומשרד התחבורה. בשנת 2040 צפויות להתבצע ברכבת כ-300 מיליון נסיעות בינעירוניות בשנה, והתוכנית תאפשר לתת מענה לצמיחה גדולה זו.

קראו גם:

שרת התחבורה ובטיחות בדרכים, מירי רגב: "התוכנית שאושרה היום בות"ל היא חלק חשוב בתוכנית, ותקרב את באר שבע והנגב לתל אביב, גוש דן וכל מרכז הארץ. כך נפתח בפני כל תושבי ישראל יותר אפשרויות לתעסוקה, מגורים, לימודים ופנאי, ונגביר את חופש הבחירה והמוביליות שלהם".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "חזון התחבורה הציבורית של השרה מירי רגב הולך ומתגשם בצעדי ענק, והיום עברנו משוכה נוספת עם אישור המקטע הדרומי של הרכבת המהירה לבאר שבע. הנחיתי את כל חברות התשתית של המשרד להגביר את קצב העבודות ולקדם את הפרויקטים הלאומיים החשובים שלפנינו במלוא המרץ, ועם מינימום עיכובים. יחד עם השרה רגב, אנו מחויבים להסיר כל מכשול שעלול לעמוד בדרכו של הפרויקט הלאומי החשוב הזה".