דו גלגלי במחלוקת: חוק עזר עירוני שאושר בעיריית באר-שבע בסוף השבוע מעורר ויכוח לגבי יישומו, בעיקר בנוגע לקטינים.
מדובר בחוק המקנה לפקחי העירייה את הסמכויות לתפוס ולאחסן רכבים דו גלגליים (חשמליים ושאינם חשמליים) למשך תקופה מירבית של 60 ימים, ולגבות אגרה בסך 250 שקלים בעבור תפיסת הרכב ואחסנתו למי שיתפס נוסע על המדרכה.
חבר המועצה עו"ד אמנון כהן, הביע הסתייגויות מהחוק שאושר ותהה: "מחרימים לילד קורקינט, כשהוא לא מודע למעשיו. למה לא נותנים התראה ורק בפעם הבאה נותנים דו"ח?"
עו"ד כהן לא השתכנע מההסברים שניתנו לו, והמשיך: "איזה שיח יהיה בין הפקח לילד? אתה לוקח לילד את הקורקינט ברחוב וזהו? ילד בן 12, להגיד לו 'תגיד לאבא שלך שהקורקינט בעמק שרה'? לא הבנתי את זה".
ההסברים שסופקו לשאלות של עו"ד כהן, היו שכרגע מדובר באישור סמכויות לפקחים, למרות שבחוק העזר כתוב מפורשות על תפיסת הרכב ואחסנתו וכן תשלום האגרה.
קראו גם:
יש לציין שאלפי סטודנטים בבאר שבע משתמשים ברכב דו גלגלי שנחשב מבחינתם כלי רכב זול ונוח. בעניין הזה אמר עו"ד כהן כי "העיר גדלה, לא כל הסטודנטים מתגוררים בשכונות ג' ו-ד' (הסמוכות לאוניברסיטה). זה כלי השינוע האופציונלי לסטודנטים מבחינת חיסכון בדלק וחיסכון בזמן, אז נתחיל להחרים להם את הרכב הדו גלגלי?"
ראוי להדגיש, כי באוגוסט 2016 אושר ופורסם החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות. עד לחקיקתו, משטרת ישראל היתה בעלת הסמכות הבלעדית לאכוף עבירות אלה מכוח תקנות התעבורה, אלא שבשל הפגיעה הממשית בהתנהלות היומיומית של הולכי הרגל במדרכות העיר, ובשים לב לעובדה כי פקחי הרשות נמצאים בשטח, הוחלט להקנות להם סמכויות אכיפה מכוח החוק, לרבות סמכות לדרוש הזדהות, סמכות למתן הוראות לפנות דרך, סמכות להוציא אוויר ושסתומים מהרכב וכן סמכות להטיל קנסות.