העיר באר שבע ממוקמת במקום ה- 117 בדרוג הרמה החברתית-כלכלית של האוכלוסייה במדינת ישראל מבין 255 רשויות מקומיות בארץ.
1 צפייה בגלריה
תלוש משכורת
תלוש משכורת
תלוש משכורת
(צילום המחשה: Shutterstock)


כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסמו היום (יום שלישי) באשר למדד החברתי-כלכלי של אוכלוסיית המדינה, הנכונים לסוף שנת 2021.
על אותם נתונים, באר שבע מדורגת באשכול 5 מבין עשרה אשכולות במדד החברתי-כלכלי, דרוג זהה לרמה בה היתה בירת הנגב מדורגת שנתיים קודם לכן. כלומר, אין שינוי כאן.
הנתונים מצביעים על כך ששיעור המשפחות בבאר שבע עם ארבעה ילדים ויותר עמד על 9.75 אחוז מכלל תושבי העיר בעוד שהממוצע הארצי בקטגוריה הזו עמד על 11.6 אחוז.
גם ממוצע שנות הלימוד של בני 25-54 בעיר הוא נמוך בהשוואה לממוצע הארצי כשהוא עמד על 12.9 שנים לעומת 13.11 במישור הארצי. גם שיעור בעלי תואר אקדמאי מבין תושבי העיר בגילאים 27-54 עמד על 30.83 אחוז בעוד שבממוצע הארצי שיעור בעלי תואר אקדמי בגילאים המקבילים עמד על 35.22 אחוז.

קראו גם:

שיעור הנשים בנות 25-54 ללא הכנסה מעבודה עמד באותה שנה נסקרת על 14.3 אחוז בעוד שהממוצע הארצי עמד בקטגוריה זו על 17.43 אחוז.

כמה אנחנו מרוויחים?


ומה באשר להכנסותיהם של תושבי באר שבע? אמנם הנתונים, כאמור, נכונים לסוף שנת 2021, אך השינויים שחלו מאז, אם בכלל, הם מזעריים. הנתונים מצביעים על כך, ששיעור בעלי הכנסה מעבודה מתחת לשכר המינימום עמד על 42.45 אחוז בעוד שהממוצע הארצי עומד על 41.48 אחוז.
שיעור הבאר-שבעיים המשתכר כפליים מהשכר הממוצע במשק עמד על 9.79 אחוז לעומת הממוצע הארצי של 12.20 אחוז.
וכמה אנחנו מרוויחים לחודש? מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה גם עולה, כי הכנסתו החודשית הממוצעת של תושב באר שבע עמדה על 6,520 שקל לעומת הממוצע הארצי של הכנסה חודשית לתושב שעמדה על 6,918 שקל.

תגובה

מעיריית באר-שבע נמסר בתגובה, כי "עיריית באר-שבע עוקבת מקרוב אחר נתוני הלמ"ס המתפרסמים תדיר ולעובדה שישנם אתגרים שיש להתמודד עימם. ניתן להביע סיפוק רב ולזהות מגמות חיוביות בנתונים הרבים שמפרסם הלמ"ס, בהם ההכנסה הממוצעת לשכירים בעיר שעולה בקצב גדול יותר מהממוצע הארצי. כמות המשרות בעיר גדלה יותר מסך פוטנציאל כוח העבודה בעיר. נתון זה משקף את התקדמותה של העיר כמטרופולין תעסוקתי.
"בנוסף, מנתוני התמונה החינוכית המתפרסמים על ידי משרד החינוך מדי שנה , ניתן לראות כי ישנה מגמת גידול מתמשכת החל מ- 2018 ועד היום של שיעור בעלי התארים האקדמאים בגילאי 35-55 בעיר. בכלל מדדי האיכות בחינוך ישנו שיפור ממוצע של כשישה אחוזים החל משנת 2018 ומגמת השיפור נמשכת.
"לצד זאת, העירייה מודעת ומבינה היטב את האתגרים כפי שעולים מהנתונים. כמוכן יש לשים לב, כי הנתונים המפורסמים על ידי הלמ"ס הינם מלפני שנתיים ולעתים אף שלוש שנים. חלק מהנתונים שפורסמו לאחרונה משקפים את המצב בשנת 2021, אשר כזכור היתה שנת קורונה על כל המשתמע מכך – חברתית וכלכלית. יש לציין, הנתונים אינם מספרים את הסיפור השלם וכפי שניתן לראות, התמונה רחבה הרבה יותר ומעידה על לא מעט מגמות חיוביות למרות השנה המאתגרת, שנת 2021, בה דן הדו"ח".