ערנותה ואומץ לבה של נערה בת 13 מגן יבנה הובילו ללכידתו של חשוד בביצוע עבירות מין והגשת כתב אישום נגדו. הנאשם מאיר צרפתי, הסב את תשומת לבה של הנערה באמתלה כי הוא זקוק לעזרה וחשף בפניה את איבר מינו בצהרי היום. כשהיא נמלטה ממנו בריצה המשיך צרפתי לרדוף אחריה בנסיעה.
2 צפייה בגלריה
הנאשם מאיר צרפתי
הנאשם מאיר צרפתי
הנאשם מאיר צרפתי
(צילום: פרטי)

לאחר שהוריה מסרו פרטים מזהים של המכונית בתחנת המשטרה הוא נעצר. כעת מבקשת אמה של הקטינה להעלות את המודעות לאירוע המטריד כדי להזהיר נערות נוספות. "הבת שלי עוברת ימים מאוד קשים", אומרת האם. "היא מסוגרת ומפוחדת. הוא הרס לנו את הבית והוא צריך לשלם על כך. אם יש נערות נוספות שהוא פגע בהן, חשוב שיבואו להתלונן".

"צעקה 'אנס' והתמוטטה"


המקרה אירע לפני כשבועיים כשהנערה הלכה לבקר את סבתה בסוף יום הלימודים. בשלב מסוים הבחינה הנערה בטנדר לא מוכר שנוסע לצדה לאט. "בהתחלה היא לא ייחסה לזה חשיבות", מספרת האם. "אחר כך הנהג פנה אליה ואמר שהוא מחפש כתובת. הוא הוציא פנקס גדול או מחברת וביקש שתעזור לו לקרוא את מה שכתוב. כשהיא התקרבה היא ראתה שעל הדף כתוב 'תשתקי'".
הנערה סיפרה לאמה כי החשוד התנשם בכבדות ולאחר כמה רגעים הבחינה שהוא ערום בפלג גופו התחתון. "היא התבלבלה ולא הבינה מה קורה", מספרת האם. "היא ילדה טובה ולא ראתה לפני כן איבר מין". החשוד הבחין בפניה הקפואות מפחד של הנערה ופתח את דלת המכונית. למרות ההלם הגיבה הנערה במהירות וצעקה לעזרה תוך שהיא נמלטת ממנו בריצה. "הנהג המשיך לנסוע אחריה אבל היא שחקנית כדורסל ורצה מהר", אומרת האם.
במנוסתה פגשה הנערה קרובי משפחה שיצאו בדיוק מביתם ושמעו את צעקותיה. "היא צעקה להם 'אנס' והתמוטטה על הרצפה", מספרת האם. "אחרי שהתאוששה היא אמרה להם שהוא חלף על פניהם". האם לא תשכח לעולם את המראה של בתה בפתח הבית: "היא היתה חיוורת ורעדה בכל הגוף. נבהלתי נורא אבל נרגעתי קצת אחרי שראיתי שהבגדים שלה מסודרים ושאין עליה סימני אלימות. היא לא יודעת מאיפה היו לה כוחות לברוח ואיך היא לא מעדה בדרך. היא גם בטוחה שהגבר הזה המשיך במעשיו תוך כדי הנהיגה".

"צריכים להראות את הפנים שלו"


בני המשפחה ניסו בזהירות לדלות מהנערה פרטים שיסייעו בזיהוי העבריין. "ניסינו להבין איפה הכל קרה ופרטים מזהים על הרכב", אומרת האם. "הבן שלי ובעלי התחילו לחפש צילומים במצלמות האבטחה והביאו פרטים מזהים למשטרה". החוקרים בתחנת קרית מלאכי התחקו אחר המכונית ואיתרו את החשוד בסמוך לצומת סילבר.
למחרת הובא צרפתי להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון ואמה של הנערה צילמה אותו בחטף מתוך כוונה לפרסם את זהותו ולהזהיר נערות נוספות. "ביקשתי שיפרסמו את הפנים שלו", אומרת האם. "כשהראיתי את התמונה שלו לאנשים בגן יבנה חלקם אמרו לי שהם ראו אותו ביישוב".

2 צפייה בגלריה
עו"ד יפעת סיל
עו"ד יפעת סיל
עו"ד יפעת סיל
(צילום: פרטי)

בתחילת השבוע הוגש כתב אישום נגד צרפתי בגין ביצוע מעשה מגונה בקטינה ופגיעה בפרטיות. בכתב האישום נטען כי צרפתי ניסה להגיע לסיפוק מיני בזמן שאיים על הנערה לשתוק. "כשמכנסיו מופשלים עד הברכיים ואיבר מינו חשוף הוא עינג את עצמו והשמיע קולות של סיפוק", נכתב. "הקטינה זעקה לעזרה ונמלטה מהמקום בריצה כשהנאשם עקב אחריה ברכבו. לאחר שהבחין שהקטינה פנתה לסיוע מצד עוברת אורח הוא נמלט מהמקום במהירות".

קראו גם:

האירוע הקשה וההליכים שהתלוו אליו, ביניהם מסירת עדות בפני חוקרת נוער בתחנת המשטרה, ערערו את מצבה הרגשי של הנערה. "החוקרת שאלה אותה שאלות קשות וביקשה שתתאר לה בדיוק מה היא ראתה", אומרת האם. "היא ענתה לה כמו רובוט ואחרי זה התפרקה. שלושה ימים היא בקושי דיברה ויום אחד היא נעלה את עצמה במקלחת. היא מסתובבת רק עם גז מדמיע ולא מדברת יותר עם אנשים".
עו"ד יפעת סיל, שמלווה את המשפחה, תוהה מדוע המשטרה לא פרסמה את הפרשה ואת פרטיו ותמונתו של צרפתי. "הוא ביצע את המעשים בתעוזה לאור יום", אומרת עו"ד סיל. "חשיפתו יכולה לעודד נפגעות נוספות, במידה וישנן, לגשת למשטרה ולהתלונן. המשטרה לא הוציאה אמנם צו איסור פרסום אבל ניסתה להעביר את המקרה מתחת לרדאר".