"התחושות שלי הן מעורבות. מצד אחד, אני שמחה על הכרעת הדין שמרשיעה את הגננת, אבל מצד שני, עדיין עומד לפנינו שלב הטיעונים לעונש בטרם הינתן גזר הדין. אנחנו מצפים שבית המשפט יטיל על הגננת בסופו של דבר עונש חמור במיוחד".
2 צפייה בגלריה
שני טואב והודיה לנגר
שני טואב והודיה לנגר
שני טואב והודיה לנגר
(צילום: הרצל יוסף)
כך אמרה ביום רביעי שני טואב, אם לשני בנים, שהתחנכו בעבר בגן "רננים" בבאר־שבע, לאחר שיום קודם לכן הורשעה מנהלת הגן, רותי סאלם, בביצוע של עשרות עבירות, בהן עבירות של תקיפת קטין, תקיפת קטין חסר ישע והתעללות בקטין חסר ישע. גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר.
שני טואב היתה בין אלה שהובילה בשעתו את מאבק הורי ילדי הגן לפתיחת חקירת המתרחש בגן לאור מסכת האירועים האלימים שבוצעו בגן לפני כשלוש שנים.
בשלהי חודש אוקטובר 2021 הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע כתב אישום נגד הגננת רותי סאלם (62), לפיו היא נהגה במשך כשבע שנים, בהזדמנויות רבות, כ"שיטת חינוך", לטענתה, באלימות פיזית כלפי הפעוטות בגן והתעללה בהם נפשית.
עוד נטען אז בכתב האישום כי הגננת תקפה פעוטות בני עשרה חודשים עד שלוש שנים, דחפה אותם, הטיחה אותם בכוח, וסטרה להם וגם השאירה אותם, בחלק מהמקרים ללא השגחה ראויה.
לפני הגשת כתב האישום ולאור החשדות כלפי הגננת, קיבל אז בית המשפט את עמדת הפרקליטות ונתן באופן תקדימי צו הפסקה שיפוטי לסגירת הגן למשך שנה. כתב האישום ייחס אז לגננת רותי סאלם 16 אישומים בגין עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע, תקיפת קטין או חסר ישע, והשארת ילד בלא השגחה ראויה.
ביום שלישי השבוע נרשם פרק נוסף בפרשה הזו, כאשר בשלב הכרעת הדין הרשיע בית המשפט המחוזי בבאר־שבע את הגננת רותי סאלם ב־41 עבירות, בהן 32 עבירות של תקיפה סתם, חמש תקיפות של קטין חסר ישע, שתי עבירות של השארת ילד ללא השגחה, ושתי עבירות של התעללות בקטין חסר ישע.
"אני מקווה שהצדק ייצא לאור", אמרה שני טואב ל"ידיעות הנגב", "ושבית המשפט יימצה את הדין עם הגננת עד תום. עברנו שלוש שנים של מאבק. הילדים עדיין חווים את ההשלכות של אותן עבירות שבוצעו על ידי הגננת. יש ילדים שהתחנכו בגן הזה, שהם עדיין מטופלים אצל פסיכולוגים, קלינאיות תקשורת, וחלקם גם עם פוסט־טראומה מכל מה שהם חוו בגן".

2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום: shutterstock)

קראו גם:

הודיה לנגר, אם לילד ולילדה, שהתחנכו בשעתו בגן "רננים", סיפרה למיינט באר שבע והנגב: "מבחינתנו, הגענו לבית המשפט עם הרבה חששות ולחץ באשר להחלטת בית המשפט. לאחר שבית המשפט הודיע על הכרעת הדין שמרשיעה את הגננת, זה כבר היה יותר קל. אנחנו מצפים עכשיו שההרשעה הזו גם תמצא את ביטויה בעונש שיוטל על הגננת. אנחנו מצפים שהצדק ייעשה, וכל זאת למען הילדים שלנו. נדאג שהגננת תבוא על עונשה עם העונש החמור ביותר. גננת שמתעללת בילדים רכים שתחת אחריותה, מקומה מאחורי סורג ובריח".