תושבי נווה נוי נתקלו באחרונה בצבוע המשוטט בפאתי השכונה. רבים מהם נבהלו מהמחזה הלא שגרתי. זו לא הפעם הראשונה שצבוע נצפה בבאר־שבע. בעבר נצפו מספר פעמים צבועים באזור שכונות נאות לון ונווה זאב, אך ברוב המקרים הצבועים נצפו בשעת לילה מאוחרת כאשר כמעט ואין אדם ברחוב.
1 צפייה בגלריה
הצבוע שנצפה בנווה נוי. ככל הנראה חיפש מזון
הצבוע שנצפה בנווה נוי. ככל הנראה חיפש מזון
הצבוע שנצפה בנווה נוי. ככל הנראה חיפש מזון
(צילום: פרטי)
קראו גם:
באחד המקרים הנדירים בהם נצפו צבועים בשעות היום, הגיעו שניים מהם עד לפתחו של אחד מבתי הספר בנאות לון וגרמו לבהלה גדולה בקרב התלמידים. הצבוע שתועד באחרונה בנווה נוי נראה משוטט סמוך לבתים בשכונה בשעת יום.
ככל הידוע לא התרחשו מקרים בהם הצבוע הפגין עוינות כלפי בני אדם בבאר־שבע. אמנם מדובר בטורף הסובל מתדמית גרועה (רבים מייחסים לו בעיקר אכילת נבלות, למרות שמדובר באחד הטורפים החכמים בטבע) וכל מי שצפה בעבר בסרטוני טבע נתקל בתמונות קשות של צבועים הצדים כלהקה חיות בר וטורפים אותה באקט שלנו נראה כאכזרי, אבל נחשב לחלק מהטבע.
"הצבוע שראיתי נראה כחוש, אני מניח שהוא בעיקר מחפש אוכל", העיד האדם שתיעד את הצבוע. "לא ראיתי עוד צבועים חוץ ממנו, אבל אני מניח שהוא לא חי פה לבד".
תופעת הצבועים המשוטטים התגברה בשנים האחרונות בעיקר בשל הבנייה המואצת בפאתי העיר. רבים מאתרי הבנייה שימשו בעבר כסוג של בית עבור הצבועים, אך כיוון ששטחים אלה הפכו להיות רועשים בגלל כלי עבודה רבים, צבועים החלו לפלוש לתוך השטח העירוני.
מעיריית באר־שבע נמסר בתגובה: "כידוע, הצבוע מוגדר על פי החוק חיית בר מוגנת והטיפול בבעלי החיים אלה נמצא באחריות רשות שמורת הטבע והגנים. על כן יש לפנות אליהם לקבלת התייחסות בנושא.
רשות שמורות הטבע והגנים מאתרים את שבילים הנמצאים בפאתי העיר (מרחק בין קילומטר עד שלושה) ומציבים תחנות האכלה במטרה למנוע את כניסתם לעיר.
במידה וצבוע הצליח לחדור לתוך העיר נשלח צוות מהמחלקה הווטרינרית של העירייה להרחיק את צבוע באמצעות כלי מיוחד, דבר הגורם לבעל החיים לעזוב את העיר ולחזור מהיכן שהגיע".
כל העדכונים - חדשות באר שבע