האם יש לבטל קנסות שניתנו לבעלי עסקים בשל הפרות סגר בשל נגיף הקורונה? על שאלה זו התקיים דיון במועצת עיריית באר-שבע בעקבות הצעה לסדר של חבר האופוזיציה משה ינאי, שביקש לבטל את הקנסות לבעלי עסקים שלא קיבלו אזהרות או התראות לפני שניתן הדו"ח ולהתחשב במצבם.
1 צפייה בגלריה
העיר העתיקה - עסקים סגורים
העיר העתיקה - עסקים סגורים
העיר העתיקה - עסקים סגורים בתקופת הקורונה
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
במהלך הדיון שהתפתח הציג היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד חיים טורקל, נתונים מהם עולה, כי ניתנו 473 דו"חות בעקבות הפרות התקנות לשעת חירום, מתוכם 177 דו"חות בוטלו. חלקם הגיעו לבית המשפט שהפחית את הקנסות שהגיעו עד 5 אלפים שקלים לבעל עסק. "מי שהפר את תקנות הקורונה בסופו של דבר סיכן את האנשים", אמר עו"ד חיים טורקל.
חבר המועצה משה ינאי, ביקש כאמור לבטל את הקנסות ולהמיר אותם באזהרות: "נותנים דו"ח של אלפי שקלים במצב הזה?" שאל ינאי, "אנחנו הורגים את האנשים, כל האנשים האלה מפרנסים משפחות, האנשים האלה בעצם מקיימים את המערכת של העיר. אני כבר לא מדבר על אלה שנפלו בדרך", אמר ינאי, והוסיף: "אני מדבר בשמם של כל אלה 'שחטפו' דו"חות ולא קיבלו אזהרות לפני".
ראש העירייה רוביק דנילוביץ' חזר ואמר כי מבין הרשויות המקומיות עיריית באר-שבע נמצאת בתחתית במתן דו"חות וקנסות: "בכל תקופת הקורונה הקשה עיריית באר-שבע היא לא מהמובילות במתן דו"חות לבעלי עסקים, כי אנחנו הפעלנו שיקול דעת מירבי. ידענו איזה שבר עמוק קיים אצל בעלי העסקים ולכן ביקשנו שהאצבע לא תהיה קלה על ההדק".
דנילוביץ' סיפר, כי היו אנשים שישבו בבית ונהגו בהתאם להנחיות ובאו בטענות ובצדק למה אנשים אחרים, כלומר בעלי עסקים, פתחו את עסקיהם בעוד הם מושבתים. "זה ממש לא יהפוך את עיריית באר-שבע לעירייה עשירה", אמר דנילוביץ' על הדו"חות שניתנו, "אלא זה נועד לשמור על בריאות הציבור ולהגן עליו".
כל העדכונים - חדשות באר שבע