בשבועות האחרונים עולה שוב נושא הבטחון האישי ברחבי הנגב לכותרות. תושבים רבים מגוללים ברשתות החברתיות אירועים קשים וחמורים, בהם נפלו קורבנות להטרדות ברחבות, לפריצות לבתי עסקים, גניבות רכוש ועוד. התושבים קראו למשטרת ישראל ולראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', לפעול בהקדם בנושא.
קראו גם:
בימים האחרונים החליטו תושבי העיר לקחת את הטיפול לידיים שלהם. עשרות קבוצות וואטסאפ הוקמו לטובת תושבי העיר בכלל, ולנשים בפרט, בהן יכולים התושבים לדווח על מיקומם במידה והם עוברים הטרדה. המיקום, שמגיע לכלל חברי הקבוצה, מזניק את התושבים שנמצאים באזור לסייע למוטרד.
5 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ'
רוביק דנילוביץ'
רוביק דנילוביץ'
(צילום: מתוך הסרטון, באדיבות העירייה)
"רגע לפני כניסת השבת, חשוב לי לעדכן אתכם: נושא הביטחון האישי (במדינה בכלל ואצלנו בפרט) דורש טיפול שורש יסודי ורב מערכתי. טיפול אמיתי, לא באמירות מהבטן, אלא בתכנון מהראש, יחד עם כל הגורמים שנושאים באחריות", כתב דנילוביץ' לפני כשעה קלה בעמוד הפייסבוק שלו.
"אנחנו כעיר, לא מחכים לאחרים, גם אם הם נושאים באחריות המלאה לביטחוננו האישי, אלא פועלים לגיבוש מודל עירוני שישלים את מה שכוחות הביטחון אמורים לבצע", הוסיף ראש העיר. "בחודשים האחרונים אני מקיים ישיבות עבודה עם גורמים ביטחוניים שונים ועם אנשי מקצוע בתחום הביטחון והמודיעין, וביחד עם סטארטאפיסטים וחברות טכנולוגיה, אנו מנסים לפתח תוכנות יחודיות/אפליקציות ומצלמות חכמות. כל דבר שיכול לתת ביטחון רב יותר במרחב הציבורי".
5 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' בשיחת זום. רוצה למגר את הפשיעה
רוביק דנילוביץ' בשיחת זום. רוצה למגר את הפשיעה
רוביק דנילוביץ' בשיחת זום. רוצה למגר את הפשיעה
(צילום: באדיבות עיריית באר שבע)
"בתאום ובשיתוף עם משטרת ישראל", הוסיף רוביק, "אנחנו פועלים להקמת עוד מספר תחנות משנה בשכונות ברחבי העיר, כדי שתהיה פריסה טובה יותר שתיתן מענה זמין ומהיר, החלה נוכחות קבועה של שיטור עירוני בפארק נחל באר שבע ואכיפה מאסיבית נגד פורעי חוק, הכוללת החרמת כלים ממונעים ובעלי חיים שעלולים לסכן את הציבור".
דנילוביץ' סיפר גם על המיזם החדש 'משמר השכונה' שקם בשיתוף התושבים. "מתנדבים מקרב האזרחים, תושבי העיר, יחד עם שוטרים ופקחים, המסיירים בתוך השכונות בשעות הלילה. כמו גם שיתוף עם ועדי פעולה איכפתיים מקרב התושבים.
5 צפייה בגלריה
מעצר השיירה.
מעצר השיירה.
אירוע בריינות בכביש. העירייה לוקחת את הטיפול לידיים
(צילום: משטרת ישראל)
לבסוף, נגע רוביק גם בתחושות הקשות של הציבור. "גם אני כואב מאוד את המצב, בדיוק כמוכם התושבים. אחרי הכל זו השליחות הציבורית שבחרתי לעצמי כמפעל חיים. אבל אני יודע שהתפקיד שלי הוא לא רק לצעוק, לזעוק ולהפגין. התפקיד שלי כמנהיג שלכם, הוא גם להציג למדינה תוכניות ויוזמות, להניע אותה לפעולה אקטיבית, על מנת שלא תהיה פאסיבית", הוסיף רוביק.
"אתם מכירים אותי כבר הרבה שנים, אני לא שולף מהמותן ו״יורה״ הצהרות לא מבוססות, רק כדי לרצות אתכם. זה שאני לא מגיב על כל פוסט ברשתות, זה לא אומר שאני חלילה מתעלם. אני במקרים כאלה חייב לגלות קור רוח ולפעול ישירות מול הגורמים שנושאים באחריות - בממשלת ישראל ובמשטרת ישראל.
5 צפייה בגלריה
שוד תחנת דלק
שוד תחנת דלק
שוד תחנת דלק
(צילום: מצלמות אבטחה, דוברות המשטרה)
"תפקידי הוא להסתכל למציאות המורכבת, הממש לא פשוטה, בעיניים ולומר את האמת. אני מבטיח שנעשה כל מאמץ ונפעל בנחישות, לא נחסוך מאמצים ונשקיע משאבים. במשך הזמן, תוכלו גם לראות וגם לחוש את הדברים, בדיוק כפי שראיתם את כל הפרוייקטים והמיזמים ברחבי העיר צומחים, מבשילים והופכים למציאות שמשנה את פניה של העיר שלנו", אמר ראש העיר.
5 צפייה בגלריה
מתנדבי משמר השכונה. הפיילוט עובר לרמות
מתנדבי משמר השכונה. הפיילוט עובר לרמות
מתנדבי משמר השכונה. פרויקט חדש שמטרתו לספק תחושת בטחון
(צילום: עיריית באר־שבע)
"אין לי מטה של קסמים ולא פתרונות מידיים - אני חייב להיות כן וישר אתכם, לומר תמיד את האמת. כאשר נבחרתי לראשות העיר לא הוגדר לי שבסמכותי לטפל בנושאים כמו: ביטחון כללי וביטחון אישי. בכל זאת, אני וחבריי נכונים ומחוייבים לקחת חלק באתגר (גם אם זה דורש זמן ואורך רוח). נולדתי כאן וממש אין לי כוונה לוותר על העיר ועל הנגב. זו העיר שלי, זו העיר שלנו! שבת שלום ובשורות טובות לכולם, אמן".