הדבר העיקרי והמדיר שינה מעיני תושבי באר שבע לאחרונה הוא תחושת אבדן הביטחון האישי במרחב הציבורי. תחושה שהולכת ומתגברת עם החרפת מעשי האלימות והבריונות בבאר שבע ובנגב. לאור התחושות הקשות הללו הודיעו העירייה והמשטרה על הגברת פעילות באחד המוקדים המועדים לפורענות - פארק נחל באר שבע.
2 צפייה בגלריה
שכונת פארק נחל באר־שבע. 40 אלף תושבים עד 2024
שכונת פארק נחל באר־שבע. 40 אלף תושבים עד 2024
שכונת פארק נחל באר־שבע
(הרצל יוסף)
העירייה והמשטרה הגבירו פעילות האכיפה בפארק נחל באר-שבע בסופי שבוע, זאת נוכח תלונות על מקרים של וונדליזם, התגרויות, רכיבה פרועה על סוסים והשתוללות צעירים על אופנועים שמסכנים חיי אדם.
קראו גם:
"גם בסוף השבוע האחרון התקיימה פעילות מתוגברת בפארק נחל באר שבע, של תחנת משטרת באר שבע ועיריית באר שבע לאכיפת הסדר הציבורי ושמירה על ביטחון התושבים", הודיעה העירייה וביקשה להרגיע את התושבים:
"שוטרי התחנה יחד עם אגף הפיקוח העירוני באמצעות יחידות השיטור העירוני, אגף הביטחון ואגף לוגיסטיקה וחירום, פעלו בכוחות משולבים מתוגברים, כנגד מפרי הסדר הציבורי, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים: מצלמות, אופנועים וכוחות ניידים נוספים, אשר הגיבו לכל פניה ואירוע בשטח".
עוד הבטיחה העירייה כי, "נמשיך לפעול בכוחות מתוגברים של תחנת באר שבע ועיריית באר שבע, באמצעי אכיפה מיוחדים, בפעילות שגרתית, ובשיתוף פעולה עם מתנדבים במסגרת 'משמר השכונה'".
2 צפייה בגלריה
(נחל באר שבע, הרצל יוסף)
עם זאת תושבים רבים טוענים כי מדובר בצעדים מעטים מדי שלא נותנים מענה הולם לאלימות המתגברת. "לא מספיק אכיפה בפארק נחל באר שבע, דרושה אכיפה בכל השכונות עם נוכחות מוגברת של אנשי ביטחון, חייבים להחזיר את ההרתעה כי אחרת המצב ילך ויהיה גרוע יותר ואפילו ייצא מכלל שליטה", מזהיר תושב שכונת רמות.
תושב אחר, אף הוא תושב רמות, הציע להקים מחסומים בכניסה לכל שכונה כדי להדק את הביקורת והפיקוח על הנכנסים והיוצאים. "אין ברירה, הביטחון קודם לכל, אם נערה מותקפת וחוששת לצאת מהבית אז לאיפה הגענו? למה אנחנו מחכים? צריך לפעול בכל האמצעים כדי למגר את התופעה, לפקח על כניסה לשכונות ולעצור כל מכונית חשודה".
יש לציין, כי מלבד פעילות אכיפה מוגברת בפארקים, המשטרה, העירייה באמצעות שיטור עירוני וגורמים עירוניים נוספים, פועלים מדי שבוע בפעילות יזומה. במבצעים אלה מבוצעות פעולות הסברה, מניעה ואכיפה בתחומים שונים כגון: עבירות בריונות בכבישים, נוכחות ובולטות במקומות המועדים לפורענות, בידוק אנשים חשודים, אכיפת עבירות איכות חיים, קיום שיחות עם ציבור בעלי העסקים ועוד.
בנוסף, הקימה העירייה משמר שכונתי שכבר פועל בשכונות 'כלניות' וברמות, עיקר מאמץ המתנדבים במשמר השכונה מתמקד במניעה ושמירה על הסדר הציבורי.
לעדכונים - חדשות באר שבע