"אתם לא יכולים לזרוק אותנו, זה לא עובד בצורה כזאת". כך, על פי חשד המשטרה, איימו שני תושבי תל שבע על בעל עסק בבאר שבע לאחר שזה לא נענה לדרישותיהם להעלות את שכרם בגין שמירתם על העסק שלו.
1 צפייה בגלריה
סחיטה פרוטקשן
סחיטה פרוטקשן
זה לא אני רוצה או לא רוצה. תהיה מלחמה. פרוטקשן בב"ש
(המחשה: shutterstock)
במהלך כל השנים, בהם הועסקו כשומרים קיבלו השניים מדי חודש שכר של 3,000 שקל. לפני שבועות אחדים, פנו לבעל העסק בדרישה לשיפור תנאיהם ודרשו שכר חודשי של 6,500 שקל וגם דרשו להיות עובדי החברה.
קראו גם:
משנענו בשלילה, התגובה לא איחרה לבוא. העסק הפך ליעד להתפרצויות ולגרימת נזקים. לאור זאת, החליט בעל החברה להפסיק את העסקתם של השניים. בתחילת החודש בוצע ירי לעבר העסק, נופצו חלונות ואף הועברו מסרים לבעל העסק בנוסח: "זה לא אני רוצה או לא רוצה. תהיה מלחמה", ו-"הבחור החדש שהבאת דרך חברה אחרת, שומר עד היום וזה הלילה האחרון שלו".
בפגישה שהייתה לשניים עם מנהל בחברה, הבהירו לו כי "בעל העסק לקח לנו את הפרנסה. זה לא עובד בצורה כזאת. אנחנו לא עובד שאתה מפטר אותו. אנחנו בטוחים שיהיו אירועים דומים וזה לא בהכרח צריך להיות ירי. זה יכול להיות נזק פה, נזק שם. עוד מעט רמדאן, תצטרכו להיות זהירים".
חקירה סמויה שניהלה יחידת סחיטת דמי חסות (סד"ח) במשטרה, הובילה לשני החשודים בני 31 ו-24, תושבי תל שבע, שהמשטרה מייחסת להם עבירה של סחיטה באיומים. בסוף השבוע האחרון הוגשה לבית המשפט בבאר שבע הצהרת תובע בעניינם של שני החשודים תוך כוונה להגיש נגדם כתבי אישום ומעצרם הוארך עד היום (ראשון).
רס"ר אייל סבן, ראש צוות חוקרים במחלק חקירת סחיטת דמי חסות בימ"ר נגב, ציין, כי "מדובר באירוע חמור בו על פי החשד נעשה ניסיון סחיטה באיומים בהפחדה תוך גרימת נזק לעסק. בעל העסק קיבל החלטה נכונה ושיתף את חוקרי היחידה בהשתלשלות האירועים ובסופו של דבר נעצרו חשודים וצפויים כנגדם כתבי אישום. אני פונה לציבור לפנות אלינו בכל מקרה של חשש לסחיטה".
לעדכונים - חדשות באר שבע