בני זוג, תושבי הנגב, חשודים בהעלמת הכנסות בהיקף כולל של כ־2.4 מיליון שקלים במהלך השנים 2016־2022, הכנסות שנבעו מהפעלת גן ילדים.
2 צפייה בגלריה
הוריו יפוצו באלפי שקלים
הוריו יפוצו באלפי שקלים
בני הזוג הסתבכו עם מס הכנסה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
במסגרת פעילות שביצעה היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה ברשות המסים (יהלום) בשיתוף עם פקיד שומה באר־שבע, עלה חשד לכאורה, כי שני בני הזוג אינם מדווחים לרשויות המס על מלוא הכנסותיהם מהפעלת גן הילדים.
בעקבות מעבר החקירה לשלב הגלוי, נתפסו ביום שני השבוע, באמצעות צו בית משפט, מסמכים בביתם של החשודים ובגן הילדים שהם הפעילו, ומממצאי החקירה עלה כי החשודים לא דיווחו באופן שיטתי ולאורך זמן לרשויות המס על מלוא הכנסותיהם, וכי הם הפקידו את ההמחאות שקיבלו מלקוחותיהם בחשבון הבנק של בנם.
מבדיקה שנערכה ברשות המסים עלה כי הפער בין המחזור המוצהר של בני הזוג החשודים לרשויות המס לבין התקבולים מהפעלת גן הילדים במהלך השנים 2016־2022 עמד על כ־2.4 מיליון שקלים.

2 צפייה בגלריה
האם הגיל הרך הוא הזמן הנכון?
האם הגיל הרך הוא הזמן הנכון?
רשות המיסים הגישה בקשה לבית המשפט
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

בבקשת רשות המסים שהוגשה השבוע בבית משפט השלום בראשון לציון להורות על מעצרם של בני הזוג החשודים, תוך ציון שאין התנגדות לשחרורם בערובה, נאמר כי "עולות ראיות לכאורה ולפיהן מיוחסות לחשודים עבירות של העלמת הכנסות בסכום כולל הנאמד לסך של מיליוני שקלים במהלך שנות המס 2016־2022, עבירות שבוצעו במזיד, בערמה ובתחבולה, מתוך כוונה להתחמק מתשלום מס, עבירות המוגדרות כעבירות מסוג פשע".
ברשות המסים גם ציינו כי החקירה נמצאת בראשיתה והיא מצריכה פעולות נוספות.
בהסכמת הצדדים הורה שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיל גבאי, על שחרורם של בני הזוג בתנאים מגבילים, לרבות ערבות עצמית של 250 אלף שקל.

"המשך לתלונות השווא"


בא כוחם של בני הזוג החשודים, עו"ד ד"ר ערן ברוך, ממשרד עורכי הדין משה דנוך ושות', אמר בתגובה: "מרשיי מכחישים את כל החשדות כנגדם בכל הנוגע לחקירה ברשות המסים. מדובר בחקירה אשר נפתחה כתוצאה ממסירת מידע כוזב 'לכאורה' לרשויות המס. יוער כי כנגד מרשיי אף הוגשו תלונות שווא קודמות במשטרת ישראל. לאחר בירור וחקירה מאומצת, אשר נתמכה בראיות מוצקות, ככל הנראה התיקים ייסגרו, ואכן מרשיי שוחררו ממעצר עוד באותו יום ללא כל הגבלות.

קראו גם:

"עם קבלת התשובה הפורמלית ממשטרת ישראל בדבר סגירת התיקים, הרי שההחלטה תועבר לידיעת הציבור והתקשורת. יוער כי חקירת רשויות המס הינן המשך לתלונות השווא של גורמים אינטרסנטיים והכל במטרה לפגוע במרשיי בכל דרך אפשרית. מרשיי יתמודדו בכבוד עם התלונות של רשויות המס. מרשיי אנשים פשוטים וצנועים, וסבורים כי גם פרשה זו תסתיים בלא כלום, כפי שהתלונות שהוגשו בעבר למשטרת ישראל הסתיימו בלא כלום".