ההילולה השנתית מסורתית של הבאבא סאלי בנתיבות תתקיים כמתוכנן בשבוע הבא (יום ד') לאחר שהוסרו המכשולים סביב נושא הבטיחות והצדדים הגיעו להסכמות.
כזכור המשטרה הוציאה אתמול ( ד') צו לביטול ההילולה דבר שגרם לתגובות קשות מצד הציבור החרדי. בנו של הבאבא סאלי, הרב ברוך אבוחצירה - הבאבא ברוך, הגיב בזעם על ההחלטה ואף הוציא מכתב שבו הוא מגנה את המהלך שהוביל לביטול ההילולה.
1 צפייה בגלריה
מתחם קבר הבאבא סאלי בנתיבות
מתחם קבר הבאבא סאלי בנתיבות
מתחם קבר הבאבא סאלי בנתיבות
(צילום: הרצל יוסף)
"שערוריה", כינו בחצר הרב את ההחלטה. אחרים טענו כי מדובר בפגיעה במאות אלפי מאמינים. נוכח הביקורות הקשות, נפגשו היום ( ה') צמרת המחוז הדרומי של המשטרה עם נציגי העירייה וכיבוי אש והגיעו להסכמה לקיים את האירוע בהתאם להנחיות ומגבלות.
בפגישה השתתף גם הבאבא ברוך ונציגי העמותה לשימור מורשתו של הבאבא סאלי. דובר ההילולה, יהודה אבידן מסר למיינט באר-שבע והנגב:" הצגנו למשטרה את התכנית לבטיחות ובעיקרון הגענו להבנות. ההילולה תתקיים ברוב הדרת, כמובן שהסכמנו שרק המשפחה תהיה בתוך מתחם הקבר שלא יהיה דוחק וצפיפות.
קראו גם:
המשטרה הבינה כי היא לא יכולה שלא לקיים את ההילולה, כמובן שהציבה רשימה של דרישות בטיחות, שאף אחד לא חשב לרגע שלא לעמוד בהם, המשטרה הבינה שהיתה החלטה מאוד נמהרת, אבל הכל הגיע על מקומו בשלום".