רבים מבעלי העסקים בבאר־שבע, בעיקר עסקים קטנים, חוו הפסדים משמעותיים בשל מלחמת "חרבות ברזל" ולא מצליחים להתאושש.
2 צפייה בגלריה
עסק סגור בבאר שבע
עסק סגור בבאר שבע
עסק סגור בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

המשבר בעסקים נגרם בשל העובדה שחלק מבעלי העסקים גויסו למילואים וסגרו את שעריהם, בעוד אחרים נותרו פתוחים אולם דיווחו על ירידה גדולה בהכנסות.
בניסיון להקל על בעלי עסקים אלו, העלה חבר מועצת עיריית באר־שבע, משה ינאי, הצעה לסדר, לפיה יש "לעצור את כל תשלומי המסים והאגרות למיניהם לכל בעלי העסקים בעיר".
מדובר בחיובים בעבור חודשים אוקטובר־נובמבר.
"מי שלא יכול לשלם, לא לשבת עליו", אמר ינאי, וביקש גם לעצור את פעולות האכיפה. "צריך להתחשב בבעלי עסקים, מי שלא עבד כלל ויש לו רק הפסדים, אני לא חושב שמתאים שניקח ממנו ארנונה, אלה הם בעיות אקוטיות שסובבות את האזרחים יום יום וקשה להם", אמר ינאי. לחילופין, הציע ינאי, כי אם העירייה לא יכולה לעצור את תשלומי המסים, אז במקרים חריגים ניתן יהיה לפרוס חיובים לחודשיים (אוקטובר־נובמבר) לתקופה של עשרה תשלומים.
בדיון שהתפתח הסביר ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', כי העירייה הבינה מלכתחילה שייקח זמן למדינה להתניע את הנושא, ולכן, בדומה לתקופת הקורונה, התקבלה החלטה והיא לדחות את התשלומים.

2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
הארנונה תידחה?
(צילום: mynet)

קראו גם:

"אמרנו לכל מי שרוצה, יש לכם עד 31 לדצמבר לדחות את תשלומי הארנונה. למה עשינו את זה? כי ידענו שבסוף הפיצוי שיגיע, המלא, יאפשר להם (לבעלי העסקים - י.ל.) לשלם בין היתר גם את הארנונה. כי זה היה המתווה בפעם הקודמת. אבל בפעם הקודמת, הכסף הועבר לרשויות ישירות. הפעם הם (המדינה - י.ל.) נתנו את כל הכסף לעסקים. מה שעשינו, כדי לא ללחוץ על בעלי העסקים, אמרנו להם חכו, אל תמהרו לשלם. מי שאין לו, בואו נדחה להם עד 31 לדצמבר, ותנו לנו להתחיל לעבוד מול המדינה ועד שהיא מקבלת את ההחלטות שלה, עד שהיא מניעה, אז תהיה לכם (בעלי העסקים - י.ל.) ודאות כלכלית במה המדינה משפה אתכם, וזה מה שעשינו".
בעקבות הדיון שהתפתח בנושא, הודיע דנילוביץ' כי העירייה לא פגעה בעובדיה. "אנחנו נתנו משכורות לכולם, גם לאנשים שישבו בבית. הוצאנו כסף בלי לעשות חשבון בכלל, כי זה חירום, אנחנו באמת הלכנו עד הקצה".