שמועה על אונס של סטודנטית בבאר שבע גרמה בימים האחרונים לבהלה גדולה בעיר. כעת מתברר שמדובר בפוסט שקרי. המשטרה חקרה ומצאה מה עומד מאחוריו.
2 צפייה בגלריה
דרך מצדה בבאר שבע
דרך מצדה בבאר שבע
דרך מצדה בבאר שבע
(צילום: יעקב לוי)
הכל החל בפוסט שהופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות על סטודנטית שכביכול נאנסה בדרך מצדה בבאר שבע. הפוסט עורר בהלה גדולה. בפוסט שהופץ נכתב בין היתר: "בוקר טוב אתמול בלילה נאנסה סטודנטית מאחורי מצדה 31 בגלל המוזיקה הגבוהה לא שמעו את זעקותיה. עכשו שוטרים מחפשים עדי ראיה ולקחו את הצילומים ממצלמות האבטחה ממרפאת השיניים, החלמה מהירה לסטודנטית המסכנה".
אירוע האונס שכאמור לא היה ולא נברא עשה את שלו וסטודנטיות הביעו את חששותיהן ברשתות החברתיות: "לנו הסטודנטיות בבן גוריון נשאר רק להסתובב עם גז פלפל ולהתפלל ליישות על טבעית, כי לסמוך על מי שאמור לספק לנו ביטחון מינימלי זו לא אופציה".
מיד עם פרסום הפוסט אף התארגנה מחאה נגד אלימות כלפי נשים שהיתה אמורה להתקיים בסמוך למרכז המורים בשדרות רגר.

2 צפייה בגלריה
הפוסט שעורר בהלה
הפוסט שעורר בהלה
הפוסט שעורר בהלה
(צילום מסך מתוך הרשתות החברתיות )
במשטרה פעלו במהרה וללא דיחוי ועד מהרה גילו את מקור הפוסט ומניעיו. ככל הנראה מדובר בפוסט שנכתב בתוך קבוצת וואטסאפ של דיירים, ונעשה לו צילום מסך שהופץ. החקירה שהתמקדה במפיצי הפוסט גילתה כי מדובר ככל הנראה בסכסוך שכנים, וכי הפצת הפוסט המזעזע הוא חלק ממריבה ומדובר בהפצת ידיעות כזב ושקרית.

קראו גם:

עוד עולה מבירור של המשטרה כי באזור פועל מקום בילוי וכל המטרה של מפיצי הפוסט לפגוע באותו מקום על מנת למנוע סטודנטים מלהגיע, ולהפסיק את הרעש לשכנים.